تقویت ۹ واحدی شاخص کل بورس

تقویت ۹ واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملات کم‌حجم بودند که بازارگردان‌های پالایشی‌‌ها در دامنه نوسان قیمتی فرصتی برای حمایت از سهام پیدا کردند. بازار به دورنمای اقتصاد دیگر اعتماد ندارد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این […]

تقویت ۹ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملات کم‌حجم بودند که بازارگردان‌های پالایشی‌‌ها در دامنه نوسان قیمتی فرصتی برای حمایت از سهام پیدا کردند. بازار به دورنمای اقتصاد دیگر اعتماد ندارد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با افزایش ۹ واحدی روی رقم ۸۴ هزار و ۷۴۴ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۱۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۳۷۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۲۴ واحدی به رقم ۹۱ هزار و ۵۱۵ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۸ واحدی به رقم ۵۸ هزار و ۵۴۸ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۳۷ واحدی عدد ۱۸۹ هزار و ۱۴۶ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۴ واحدی به رقم ۹۲۹ واحد رضایت داد.

معاملات سهام در نماد پتروشیمی فناوران با ۱۶ واحد، پالایش نفت تهران با ۱۵ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۳ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های‌های وب با ۱۵ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۲ واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۱۱ واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات این روز بورس تهران در حالی به بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۹۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۲۳۲ نوبت داد و ستد بود.

طی این معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان لار سبزوار، اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، پارس دارو، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، پشم‌بافی طوس، مهندسی‌فیروزآ، شیرین دارو، پشم‌بافی افشار یزد، مالیبل سایپا، جوش و اکسیژن ایران، ورزایران، صنعتی و شیمیایی رنگین، بازگشایی شدند.

در بازار ۲ بورس تهران نیز که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۲۲۷ میلیون سهم پارس‌خودرو به ارزش بیش از ۱۸٫۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه بود.۷۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه شد.

همچنین ۵۶ میلیون سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش کم‌تر از ۴٫۵ میلیارد تومان کدبه‌کد شد.۲۲٫۵  میلیون سهم سیمان داراب نیز به ارزش بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه شد.

همچنین ۷ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد. ۵میلیون سهم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون تومان کدبه‌کد شد.