مبادله ۱۳۵ میلیون سهم در بازارهای اول و دوم فرابورس

مبادله ۱۳۵ میلیون سهم در بازارهای اول و دوم فرابورس مبادلات فرابورس ایران با نقل و انتقال ۲۷۳ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال به پایان رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار این روز معاملات در مجموع دو بازار اول و دوم نیز […]

مبادله ۱۳۵ میلیون سهم در بازارهای اول و دوم فرابورس

مبادلات فرابورس ایران با نقل و انتقال ۲۷۳ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال به پایان رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار این روز معاملات در مجموع دو بازار اول و دوم نیز به نقل و انتقال ۱۳۵ میلیون سهم به ارزش ۲۶۷ میلیارد ریال منتهی شد و نماد ذوب‌آهن با خرید و فروش حدود ۸۶ میلیون سهم به ارزش ۶۸ میلیارد ریال در صدر این بازار به لحاظ ثبت بالا‌ترین حجم و ارزش مبادلات ایستاد.

نماد «ذوب» همچنین پربیننده‌‌ترین نماد فرابورسی بازار سهام نیز شناخته شد و با رشد قیمت پایانی مبادلات را خاتمه داد.

سهامداران همچنین در مجموع ۳ تابلو بازار پایه بیش از ۱۳۰ میلیون سهم به ارزش ۲۱۹ میلیارد ریال را خرید و فروش کردند.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس روز جاری با افت دو واحدی روبه‌رو شد تا آیفکس نشانگر رقم ۹۷۲ واحدی شود. نمادهای «مارون»، «سرچشمه»، «میدکو» و «بساما» تا سطح ۳ واحد تأثیر منفی بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «شاوان»، «دماوند» و «شرانل» تا سطح ۰٫۶ واحد تأثیر مثبت بر این نماگر داشته از افت بیش‌تر آن جلوگیری کردند.

خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات نیز اقدام به دادوستد بیش از ۶۹ هزار ورقه تسه به ارزش ۵۳ میلیارد ریال کردند. اوراق تسه مهر ماه ۹۶ با مبادله ۲۸ هزار ورقه به ارزش ۲۲ میلیارد ریال بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات را در این تابلو تجربه کرد.

 

در بازار اوراق با درآمد ثابت هم که روز گذشته نماد «سخاب۲» به منظور واریز وجه اسمی این اوراق در سررسید متوقف شد، سناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۴» روز جاری در صدر ایستاد. در این نماد بیش از ۱۴۱ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۱۳۷ میلیارد ریال دست به دست شد که بیش از سایر اوراق مورد مبادله در این بازار بود.