علت عقب‌ماندگی ضریب نفوذ صنعت بیمه ، بیمه عمر است

رییس کل بیمه مرکزی علت عقب‌ماندگی ضریب نفوذ صنعت بیمه ، بیمه عمر است رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های خالی در بیمه عنوان‌کرد: ۸۰ درصد ظرفیت بکر بیمه بدنه داریم، در حال حاضر ۱۱ درصد منازل مسکونی ما بیمه دارند. ما به این نتیجه رسیدیم که علت عقب‌ماندگی صنعت بیمه ایران از […]

رییس کل بیمه مرکزی

علت عقب‌ماندگی ضریب نفوذ صنعت بیمه ، بیمه عمر است

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های خالی در بیمه عنوان‌کرد: ۸۰ درصد ظرفیت بکر بیمه بدنه داریم، در حال حاضر ۱۱ درصد منازل مسکونی ما بیمه دارند. ما به این نتیجه رسیدیم که علت عقب‌ماندگی صنعت بیمه ایران از نظر ضریب نفوذ، بیمه عمر است.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در مراسم هشتاد و دومین سالگرد تأسیس بیمه ایران در سالن اجلاس سران گفت: من خود را جزو بیمه ایران می‌دانم و ۲۳ سال پیش در ۵۹ امین سال بیمه ایران شرکت کردم. تا وقتی که مسؤولیت در بیمه مرکزی دارم از بیمه ایران حمایت خواهم کرد. بعد از بیمه مرکزی حتماً جزو هواداران و پشتیبان بیمه ایران خواهم بود. بیمه ایران مادر بیمه‌های کشور است و اهمیت ویژه دارد و تلاش ما برای احیا و پیشبردن بیمه ایران باید دو چندان شود.

وی ادامه‌داد: یکی از کارهای مهم بیمه مرکزی حمایت از بیمه ایران است. به خاطر مشکلاتی که در ساختار مالی بیمه ایران رخ داده نباید خدمات بیمه ایران را فراموش کنیم. به بیمه ایران خدشه‌ای وارد نشده و نخواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به صحبت‌های که گفته شده بود بیمه ایران همان‌گونه که تأسیس شده نگهداری شده، گفت: بیمه ایران الان قابل مقایسه با بیمه ایران ۸۰ سال پیش نیست. بیمه ایران نقش کلیدی دارد. این‌که برخی از وزرا میگویند ما از بیمه ایران سود نمی‌خواهیم؛ درست نیست، مگر قرار نیست این بنگاه رشد کند؟ بنگاه اقتصادی که سود نداشته باشد از بین می‌رود.

همتی ادامه‌داد: از هیأت مدیره بیمه ایران می‌خواهم بحث تمرکززدایی را در اولویت قرار دهند. ستاد بیمه ایران باید به سیاست‌گذار تبدیل شده و استراتژی میان‌مدت و بلند‌مدت را پیگیری کند.

وی ادامه‌داد: حاکمیت شرکتی در بیمه ایران و بانک‌های دولتی باید اجرا شود. این یک موضوع مهمی در اقتصاد کشور است. بیمه ایران باید در این مورد خود پیشتاز شود. اساسنامه حاکمیت شرکتی را در دو هفته آینده ابلاغ خواهیم کرد.

کمیته‌ای برای افزایش توانگری بیمه تشکیل داده‌ایم

مدیرعامل بیمه ایران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به رتبه ۴ توانگری این شرکت در بین شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۹۵ میگوید، کمیته‌ای تشکیل شده است که توانگری بیمه ایران افزایش یابد.

محسن‌پورکیانی گفت: بیمه ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه که دولتی هم هست، باید نخستین شرکتی باشد که در زمینه الکترونیکی کردن امور صدور بیمه‌نامه‌ها گام ‌بردارد.

وی همچنین از برنامه بیمه ایران برای بهبود رتبه توانگری آن خبر‌داد و اظهار کرد: توانگری مالی این شرکت در سال ۱۳۹۵ در رتبه ۴ بوده است، اما کمیته ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی ارتقای آن تشکیل شده است تا این رتبه بهبود یابد.

پورکیانی با اشاره به پیگیری پرونده‌های بیمه‌ای خسارت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه آتش‌سوزی پتروشیمی‌‌ها در سال گذشته، گفت: پوشش‌های بیمه بنگاه‌های اقتصادی از طریق کنسرسیومی به رهبری بیمه ایران ارایه شده است.

وی ادامه‌داد: هر چند بیمه ایران یک شرکت دولتی به حساب می‌آید، اما بزرگ‌ترین شبکه نمایندگی‌های بیمه را در اختیار دارد که بخش خصوصی واقعی به شمار می‌روند.

وی تأکیدکرد: از واگذاری هر چه بیش‌تر امور به همراه آموزش به بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

پورکیانی با بیان این‌که در قانون بیمه شخص ثالث بیمه ایران ملزم شده این نوع پوشش را برای همه متقاضیان ارایه کند، تأکیدکرد: این کار به معنی کوچک کردن بازار بخش خصوصی نیست و بیمه ایران هرگز بازار بخش خصوصی را هدف قرار نداده است، زیرا بر این باور است که صنعت بیمه در ایران ظرفیت‌های خالی بسیاری دارد که می‌توان با توسعه این صنعت، سهم همه شرکت‌ها در بازار بیمه را محفوظ کرد.

 

مدیرعامل بیمه ایران توسعه بیمه عمر و زندگی را اولویت این شرکت در سال‌های پیش رو اعلام کرد و گفت: توسعه این رشته بیمه‌ای طبق برنامه ششم توسعه با هدف توسعه چتر حمایت‌های بیمه‌ای از شهروندان ایرانی در دستور کار است.