بازگشت مؤسسه کاسپین به دایره نظام بانکی با اعلام رسمی سیف

بازگشت مؤسسه کاسپین به دایره نظام بانکی با اعلام رسمی سیف رییس بانک مرکزی درباره مسدود شدن حساب دانشجویان ایرانی در بانک‌های چینی گفت: با بانک‌های چینی مذاکره می‌کنیم و سوءتفاهم‌هایی که پیش آمده بود را از طریق سفیرمان در آن کشور پیگیری می‌کنیم به گزارش ایلنا، ولی‌ا…سیف در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران […]

بازگشت مؤسسه کاسپین به دایره نظام بانکی با اعلام رسمی سیف

رییس بانک مرکزی درباره مسدود شدن حساب دانشجویان ایرانی در بانک‌های چینی گفت: با بانک‌های چینی مذاکره می‌کنیم و سوءتفاهم‌هایی که پیش آمده بود را از طریق سفیرمان در آن کشور پیگیری می‌کنیم

به گزارش ایلنا، ولی‌ا…سیف در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین مصوبات گفت: در هیأت دولت مصوبه مربوط به اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را داشتیم، براساس نیازهای که وجود دارد، اصلاحاتی لازم است که خوشبختانه در دولت مصوب شد و به زودی به صحن مجلس خواهد رفت

وی ادامه داد: فکر می‌کنم از این طریق بخشی از مشکلات مبارزه با پولشویی در نظام بانکی می‌تواند برطرف شود.

رییس بانک افزود: همچنین درباره تصویب آیین نامه استفاده از منابع ۱٫۵ میلیارد دلاری اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی مباحثی مطرح و مقرر شد که نظام بانکی می‌تواند با نرخ سود ۶ درصد برای ایجاد اشتغال در روستاها اقدام کند.

ژسیف یادآور شد: همچنین سال گذشته نظام بانکی تجربه موفقی برای ایجاد تحرک و افزایش پولی در بنگاه‌های کوچک و متوسط داشت، امسال هم برای همین امر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ایم، همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: اقدام دیگر بانک مرکزی این بود که با دعوت از بانک‌های طرح ضربتی وام ازدواج است که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و در طول ۵۰ روز ۵۰۰ هزارو۲۰ مورد پرداخت شده که مجموع این تسهیلات به ۹هزار میلیارد تومان می‌رسد. امیدواریم تا آخر سال کسی در صف وام ازدواج نماند

وی درباره وضعیت فعلی مؤسسات مالی غیرمجاز و چگونگی رسیدگی به حساب‌های مالباختگان اظهار کرد: خوشبختانه براساس تصمیمی که در جلسه سران ۳ قوه اتخاذ شد، کمیته‌ای مسؤول شد تا تصمیمات لازم را بگیرد. کمیته مزبور اولین جلسه‌اش را برگزار کرده و طی آن تصمیم گرفته است که اولاً حساب‌های توقیف شده همگی رفع توقیف شود و بعد هم با استفاده از همان حساب‌ها منابع بانک مرکزی پرداخت شود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: از هفته آینده دو اقدام به صورت همزمان انجام می‌شود که یکی پرداخت ۲۰۰میلیون تومان به کلیه سپرده‌گذارانی است که بالای ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند و دیگر این‌که آن ۱۰ درصدهایی که کسر شده بود باز می‌گردد؛ سپرده‌گذاران می‌توانند با افتتاح حساب منابعشان را سپرده‌گذاری یا را دریافت کنند.

سیف تأکید کرد: مؤسسه کاسپین انشاا… یک مؤسسه مجاز فعال در آینده خواهد بود و می‌تواند کارش را ادامه دهد که از این جهت مشکلی نخواهد داشت.

 

وی در پایان درباره مسدود شدن حساب‌های بانکی دانشجویان ایرانی مقیم چین، گفت: با بانک‌های چینی مذاکره می‌کنیم و سوءتفاهم‌هایی که پیش آمده بود را از طریق سفیرمان در آن کشور پیگیری می‌کنیم. خود من هم نامه‌ای نوشتم و فکر می‌کنم به‌زودی این مشکل حل شود.