تقویت ۶۸ واحدی شاخص بورس تهران

تقویت ۶۸ واحدی شاخص بورس تهران معامله‌گران بورس تهران دیروز معاملات متعادل و به نسبت کم‌حجم‌ را نظاره‌گر بوده و شاهد بازارگردانی سهام در نمادهای فولاد مبارکه و گروه خودرویی بودند؛ شاخص کل هم با ۶۸ واحد رشد همراه شد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان […]

تقویت ۶۸ واحدی شاخص بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران دیروز معاملات متعادل و به نسبت کم‌حجم‌ را نظاره‌گر بوده و شاهد بازارگردانی سهام در نمادهای فولاد مبارکه و گروه خودرویی بودند؛ شاخص کل هم با ۶۸ واحد رشد همراه شد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات این روز با افزایش ۶۸ واحدی به رقم ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۲۶ واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۶۵۰ واحد رسید. همچنین سهام شاخص شناور با افزایش ۱۱۹ واحدی به عدد ۹۸ هزار و ۷۵۵ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۳۸ واحدی به رقم ۶۴ هزار و ۷۸۲ واحد رسید که شاخص بازار دوم با ۱۹۸ واحد افزایش به عدد ۱۹۳ هزار و ۹۷۲ واحد رضایت داد. شاخص کل فرابورس نیز امروز با افزایش دو واحدی به عدد یک هزار و ۱۶ واحد رسید.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت فولاد مبارکه با ۷۳ واحد، داده‌گستر عصر نوین با ۲۵ واحد و ایران خودرو سایپا هر یک به میزان ۲۰ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۸ واحد و پالایشگاه تهران با ۲۳ واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش معاملات بورس تهران به بیش از ۱۷۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۸۷۹ میلیون و ۱۹۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۲ هزار و ۴۴۷ نوبت دادوستد بود.

طی این معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، مالیبل سایپا، خاک نسوز استقلال آباده و پشم‌بافی افشار یزد بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و دام گل‌دشت نمونه اصفهان و صنایع سیمان دشتستان متوقف شدند.

در بازار ۲ بورس تهران نیز که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۱۳ میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش کم‌تر از ۲۰ میلیارد تومان کد به کد شد.

در فولاد کاوه جنوب کیش نیز ۶۹٫۵ میلیون سهم به ارزش ۱۶٫۵ میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال ۲۰ میلیون سهم پتروشیمی شیراز به ارزش ۵٫۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

 

همچنین اندکی بیش از ۱۱ میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه بود، ۸ میلیون سهم سرمایه‌گذاری ساختمانی نوین به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.