فرابورس ایران میزبان عرضه «اخزا۶۰۶»

فرابورس ایران میزبان عرضه «اخزا۶۰۶» معاملات سومین روز از بهمن ماه با دادوستد ۳۴۲ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال در فرابورس ایران دنبال شد و شاخص کل نیز برای چندمین روز متوالی در محدوده سبز باقی ماند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار این روز […]

فرابورس ایران میزبان عرضه «اخزا۶۰۶»

معاملات سومین روز از بهمن ماه با دادوستد ۳۴۲ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال در فرابورس ایران دنبال شد و شاخص کل نیز برای چندمین روز متوالی در محدوده سبز باقی ماند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در جریان بازار این روز آیفکس با ۲٫۶ واحد رشد موجب افزایش خود تا ارتفاع ۱۰۸۷ واحدی شد که عمده بار مثبت بر آن از جانب ۳ نماد «میدکو»، «شراز» و «هرمز» تا سطح حداکثر یک واحد رقم خورد. در سمت مقابل نماد «زاگرس» تا سطح ۰٫۹ واحدی تأثیر منفی بر این نماگر داشت.

نگاهی به تابلو نمادهای پربازدید نشان می‌دهد نمادهای «ذوب»، «زشگزا»، «زنگان» و «سمگا» به ترتیب به عنوان نخستین تا چهارمین نماد پربیننده بازار دیروز فرابورس بودند و در حالی نمادهای «زشگزا»، «بالاس» و «ریشمک» بیش‌ترین افزایش قیمت را در بازار تجربه کردند که ۳ نماد «زنگان»، «غپاذر» و «بهپاک» با با بالا‌ترین میزان افت قیمتی روبه‌رو شدند.

همچنین در این روز سهامداران به دادوستد حدود ۱۳۴ میلیون سهم به ارزش ۴۴۷ میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم پرداختند و نمادهای «ذوب» و «زاگرس» به ترتیب بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند.

رصد معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز نشان می‌دهد تعداد ۴۱۸ هزار ورقه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در این بازار دادوستد شده و نماد «اخزا۶۰۲» در صدر این بازار به لحاظ کسب بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات ایستاده است.

روز چهارشنبه (امروز) در این بازار «اخزا۶۰۶» با تاریخ انتشار ۲۲ مهر جاری و تاریخ سررسید بیست‌و‌دوم مهرماه سال ۹۸ برای نخستین بار عرضه می‌شود. تعداد کل این اوراق ۱۰ میلیون ورقه بوده و ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است.

 

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز ۹۷ هزار ورقه تسه به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد و قیمت این اوراق در بازه ۷۰۷ هزار تا ۷۴۱ هزار ریال نوسان کرد.