عقبگرد ۴۱۴ واحدی شاخص کل بورس

عقبگرد ۴۱۴ واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملاتی کم‌حجم و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بودند که بازارگردان‌های حقوقی سهام در گروه‌های پیشرو از جمله فلزات اساسی و پالایشی‌‌ها تلاش کردند تا در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها بر عرضه سهام غلبه کنند. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و […]

عقبگرد ۴۱۴ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملاتی کم‌حجم و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بودند که بازارگردان‌های حقوقی سهام در گروه‌های پیشرو از جمله فلزات اساسی و پالایشی‌‌ها تلاش کردند تا در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها بر عرضه سهام غلبه کنند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با کاهش ۴۱۴ واحدی روی رقم ۹۷هزارو۷۱۸ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۲۳ واحدی عدد ۱۷هزارو۴۴۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۵۰۷ واحدی به رقم ۱۰۴هزارو۸۷۹ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۲۹۳ واحدی به رقم ۶۹هزارو۱۵۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش۸۹۰واحدی عدد ۲۰۹هزارو۴۳۸ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۱۲واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۸۰ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۴۸ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۲۴ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۸واحد و گروه مپنا با ۱۷ واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات این روز بورس تهران در حالی بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۹هزارو۳۰ نوبت داد و ستد بود.

ارزش معاملات در بازار نقدی بورس تهران اندکی بیش از ۲۴۹ میلیارد تومان بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های مدیریت انرژی امید تابان هور، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پخش البرز، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، حق‌تقدم خرید سهام تجارت الکترونیک پارسیان، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، فیبر ایران و حق‌تقدم خرید سهام شکر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنعت روی زنگان، نوسازی و ساختمان تهران، کی‌بی‌سی و حق‌تقدم خرید سهام آن متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های حق‌تقدم خرید سهام پخش البرز به مدت ۶۰ روز معاملاتی آماده انجام معامله شد.

در بازار۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۲۰۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم همراه شد. همچنین ۱۰۰ میلیون سهم توسعه معادن روی ایران به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود.

در گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اما ۸۸.۵ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۱۶ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. کم‌تر از ۴۱ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش ۱۱٫۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه شد و کم‌تر از ۳۴ میلیون سهم گروه دارویی برکت به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت.

همچنین در بیمه آرمان کم‌تر از ۱۲میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شاهد معاملات انتقالی بود.همین وضعیت در معدنی و صنعتی چادرملو با انتقال به ارزش بیش از ۱۱ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۲٫۵ میلیارد تومان تکرار شد. همچنین ۸ میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در فولاد خوزستان نیز بیش از ۵ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۲٫۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه شد و در صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تعداد ۴٫۵ میلیون سهم به ارزش ۲٫۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

 

همچنین کم‌تر از ۴ میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش بیش از ۹.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.