ارزش‌گذاری ثروت ملی ایران و روسیه در بورس انرژی

ارزش‌گذاری ثروت ملی ایران و روسیه در بورس انرژی رییس سازمان بورس با اشاره به اهمیت تغییر وضعیت عضویت سازمان بورس از عضو ناظر به عضو عادی در آیسکو، گفت: نفت و گاز مهم‌ترین ثروت ایران و روسیه است که می‌تواند زمینه همکاری مؤثر دو کشور را در حوزه بورس انرژی رقم بزند. به گزارش […]

ارزش‌گذاری ثروت ملی ایران و روسیه در بورس انرژی

رییس سازمان بورس با اشاره به اهمیت تغییر وضعیت عضویت سازمان بورس از عضو ناظر به عضو عادی در آیسکو، گفت: نفت و گاز مهم‌ترین ثروت ایران و روسیه است که می‌تواند زمینه همکاری مؤثر دو کشور را در حوزه بورس انرژی رقم بزند.

به گزارش سنا، شاپورمحمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌و‌گو با راشاتودی خبرگزاری رسمی روسیه با اشاره به مزایای ابزارهای مالی اسلامی در شفافیت بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: این ابزار‌ها برای همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فرصت خوبی محسوب می‌شود و از ابزارهای متنوع نوین مالی می‌توانند بهره ببرند.

محمدی با بیان این‌که سازمان بورس و اوراق بهادار آماده همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی است، به اهمیت عضویت ایران در آیسکو اشاره کرد و گفت: عضویت در آیسکو و به ویژه تغییر از عضو ناظر به عادی حاکی از آن است که می‌توانیم از حقوق سرمایه‌گذاران خارجی صیانت کنیم.

دبیر شورای عالی بورس در رابطه با افزایش تعامل با روسیه نیز گفت: مهم‌ترین ثروت ایران و روسیه گاز و نفت است و این موضوع می‌تواند زمینه همکاری مؤثر دو کشور را در حوزه بورس انرژی رقم بزند.

وی در ادامه تصریح‌کرد: می‌توان محصولات مشترکی در بورس‌های کالایی معامله و همچنین ابزارهای مالی را روی محصولات نفتی و گازی تعریف کرد. این فرصت برای هر دو کشور وجود دارد، تا ثروت ملی خود را به درستی قیمت‌گذاری کنند.

به گفته محمدی این اقدامات علاوه بر منفعت دولت‌‌ها این فرصت را فراهم می‌کند که سرمایه‌گذاران بتوانند در حوزه انرژی با استفاده از ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر این‌که ابزارهای مالی اسلامی با کار ویژه کنترل ریسک برای همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مؤثر و مفید هستند، افزود: ابزارهای مالی اسلامی کمک می‌کنند، کنترل ریسک بهتر انجام شود. در ابزارهای مالی اسلامی منابع باید هم‌راستا با اهداف از قبل تعیین شده سرمایه‌گذاری شود و در نتیجه سرمایه‌گذاران می‌دانند منابع خود را در کجا سرمایه‌گذاری کنند و همین امر باعث می‌شود، میزان ریسک، کاهش پیدا کند.

 

محمدی درباره اقدامات انجام شده برای ارتباط بیش‌تر بازار سرمایه ایران و روسیه گفت: با هدف تقویت روابط، مذاکراتی با نهاد ناظر بازار سرمایه کشور روسیه انجام شده و امیدواریم شاهد ارتباط بیش‌تر با آنها باشیم.