۶۷درصد واگذاری‌های دولت از بازارسرمایه انجام شده است

مدیرعامل بورس تهران ۶۷درصد واگذاری‌های دولت از بازارسرمایه انجام شده است مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: این بورس آماده است در تسریع اجرای برنامه‌های دولت به منظور عرضه و تأمین مالی شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها، بنیاد‌ها و صندوق‌های بازنشستگی نقش مؤثری را ایفا کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان بورس، حسن‌قالیباف اصل افزود: […]

مدیرعامل بورس تهران

۶۷درصد واگذاری‌های دولت از بازارسرمایه انجام شده است

مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: این بورس آماده است در تسریع اجرای برنامه‌های دولت به منظور عرضه و تأمین مالی شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها، بنیاد‌ها و صندوق‌های بازنشستگی نقش مؤثری را ایفا کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان بورس، حسن‌قالیباف اصل افزود: بورس با زیرساخت‌های فنی مناسب و گستردگی جغرافیایی کشوری، طی ۱۶ سال گذشته در انجام برنامه‌های گسترده خصوصی‌سازی و اگذاری‌های اصل ۴۴ بسیار مؤثر بوده و از آمادگی لازم برای میزبانی سهام صد‌ها شرکت زیر مجموعه بانک‌ها، بنیاد‌ها و صندوق‌های بازنشستگی برخوردار است.

کارنامه بورس اوراق بهادار تهران در فرایند خصوصی‌سازی شرکت‌های مشمول اصل۴۴ و پذیرش شرکت‌های خصوصی بیانگر ارتقا سطح تأمین مالی از درگاه بورس تهران، رشد و توسعه عمق بازار در سطح کشور است.

تالارهای منطقه‌ای که توسط بورس تهران ایجاد، حمایت و توسعه یافته‌اند، بازوی اجرایی قوی برای افزایش ضریب نفوذ در سطح کشور و مشارکت در عرضه و تأمین مالی شرکت‌های فوق و هلدینگ‌های آنها است.

واگذاری‌ها در ۱۶ سال گذشته 

مدیرعامل بورس تهران به آمار واگذاری‌ها در ۱۶سال گذشته از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۸۰ مجموع واگذاری‌های خصوصی‌سازی بالغ بر ۱۴۴هزار میلیارد تومان است که ۹۷هزار میلیارد تومان آن معادل ۶۷درصد از طریق بازار سرمایه انجام شده است.

قالیباف اصل افزود: جایگاه منحصربه‌فرد بورس تهران در فرایند خصوصی‌سازی معیار مناسبی برای سنجش جایگاه و توانمندی بورس اوراق بهادار تهران برای عرضه و تأمین مالی شرکت‌های دولتی و غیردولتی و زیرمجموعه‌های بانک‌ها، بنیاد‌ها و صندوق‌های بازنشستگی است.

اولویت دولت در خصوصی سازی

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد در مورد اولویت دولت در خصوصی‌سازی از طریق بورس تأکید کرد و گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب در بورس، بورس تهران آماده میزبانی از صندوق‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت رفاه است و این امر می‌تواند به تأمین مالی و شفاف‌سازی و ارتقای عملکرد شرکت‌های تابعه منجر شود.

قالیباف اصل به تفاهمنامه همکاری مشترک در راستای نقش آفرینی و حضور فعال‌تر تأمین اجتماعی در بازار سرمایه کشور در سال ۹۴ اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله این تفاهمنامه ایجاد هماهنگی و ارتباط بیش‌تر در پذیرش شرکت‌های گروه تأمین اجتماعی در بورس است.

 

همچنین انجام همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت بهره‌برداری از خدمات ۲۲ تالار منطقه‌ای، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های تخصصی به منظور ارتقای دانش مالی، مقررات بازار سرمایه، فرصت‌های حضور در بازار‌های سهام داخلی و بین‌المللی، همکاری به منظور توسعه حضور بیش‌تر سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های گروه تأمین و رفع موانع سرمایه‌گذاری و حضور فعال در بورس در چارچوب این تفاهمنامه صورت می‌گیرد.