عقب‌نشینی ۱۲۸ واحدی شاخص کل بورس پایتخت

عقب‌نشینی ۱۲۸ واحدی شاخص کل بورس پایتخت معامله‌گران بورس تهران دیروز شاهد معاملات متعادل و کم‌حجم همراه با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود که خوش‌بینی به معافیت مالیاتی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها منجر به اقبال نوسان‌گیران به سهم‌های زیان ده تحت تأثیر این تصمیم شد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده […]

عقب‌نشینی ۱۲۸ واحدی شاخص کل بورس پایتخت

معامله‌گران بورس تهران دیروز شاهد معاملات متعادل و کم‌حجم همراه با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود که خوش‌بینی به معافیت مالیاتی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها منجر به اقبال نوسان‌گیران به سهم‌های زیان ده تحت تأثیر این تصمیم شد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با کاهش ۱۲۸واحدی روی رقم ۹۸هزارو۳۰۰واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۴۶ واحدی عدد ۱۷هزارو۶۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۲۷۴واحدی به رقم ۱۰۵هزارو۴۴۹ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۷۶واحدی به رقم ۶۹هزارو۸۸۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۳۵۴واحدی عدد ۲۰۹هزارو۲۹واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش دو واحدی روی رقم یک‌هزارو۹۹ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با ۵۰واحد، توسعه معادن و فلزات با ۳۸ واحد و پتروشیمی جم با ۱۹واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۹۰واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۵۶واحد و ایران خودرو با ۳۴واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از ۲۰۳میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۹۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۷هزارو۳۷۷نوبت داد و ستد بود.

 

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه معدنی و صنعتی صبانور حق تقدم استفاده نشده سهام بانک حکمت ایرانیان آهن و فولاد ارفع، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هرمزگان، ‌نوسازی و ساختمان تهران، سایپادیزل، دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، تولید محور خودرو، ایران‌خودرو، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پتروشیمی فجر، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، بازگشایی شدند.