سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع متنوع بورس تهران حضور دارند

مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس تهران سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع متنوع بورس تهران حضور دارند مناقصه‌مزایده- مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس تهران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع متنوع بورس تهران حضور دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت بورس تهران، حمیدروح بخش، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع متنوع بورس تهران […]

مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس تهران

سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع متنوع بورس تهران حضور دارند

مناقصه‌مزایده- مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس تهران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع متنوع بورس تهران حضور دارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت بورس تهران، حمیدروح بخش، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در صنایع متنوع بورس تهران حضور دارند به‌طوری‌که در ۳۷ صنعت فعال هستند و در پایان دی نسبت به ابتدای امسال، ارزش مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی، ۴۶درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران خارجی در ۱۰ماهه اول۱۳۹۶ در بخش خرید فعال تر بودند به‌طوری‌که از کل معاملات سرمایه‌گذاران خارجی، ۵۱درصد به خرید اختصاص داشته و ارزش معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در ۱۰ماهه سال ۹۶نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۶درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در این مدت ۹۴سرمایه‌گذار خارجی اقدام به خرید و فروش کردند که از این تعداد ۱۴شخص حقوقی و ۸۰شخص حقیقی است.

روح‌بخش به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۹۳درصد معاملات سرمایه‌گذاران خارجی توسط اشخاص حقوقی و مابقی معادل ۷درصد توسط اشخاص حقیقی خارجی انجام شده است.

این مقام مسؤول در بورس تهران افزود: ۹۶درصد معاملات سرمایه‌گذاران خارجی به سهام اختصاص دارد و مابقی به ترتیب در اختیار حق تقدم، اوراق بدهی، صندوق قابل معامله و اختیار معامله قرار دارد.

روح بخش تصریح کرد: تعداد اشخاص خارجی مالک اوراق بهادار برابر با ۶۸۷کد معاملاتی است که نسبت به ابتدای سال برابر با ۱۶درصد افزایش داشته است.

 

مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس تهران در پایان گفت: تطبیق ارزش دارایی سرمایه‌گذاران خارجی به تفکیک صنعت در ۳۰دی‌ماه نسبت به ابتدای سال نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خارجی در ۲۲صنعت با افزایش ارزش دارایی مواجه و در ۱۵صنعت با کاهش ارزش دارایی مواجه هستند