عقبگرد ۹۶ واحدی شاخص کل بورس پایتخت

عقبگرد ۹۶ واحدی شاخص کل بورس پایتخت معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشستند که در آخرین روزهای پایانی سال برخلاف سنت گذشته بورس تهران حرفی برای گفتن ندارد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در […]

عقبگرد ۹۶ واحدی شاخص کل بورس پایتخت

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشستند که در آخرین روزهای پایانی سال برخلاف سنت گذشته بورس تهران حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با کاهش ۹۶واحدی روی رقم ۹۸هزارو‌۸۰واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۶۳واحدی عدد ۱۷هزارو‌۵۴۹واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۱۱واحدی به رقم ۱۰۵هزارو‌۲۰۸واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۱۰۸واحدی به رقم ۶۹هزارو‌۶۸۲واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش دو واحدی عدد ۲۰۸هزارو۷۹۰واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و فولاد خوزستان هر یک تا ۱۹واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک با ۱۲واحد و ارتباطات سیار ایران و آسان پرداخت پرشین هر یک تا ۱۰واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران با ۳۶واحد، سایپا با ۲۴واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۵واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران در حالی به بیش از ۳۲۳میلیاردتومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۸۳میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۴هزارو‌۳۸۹نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی کیمیای زنجان‌گستران، سیمان آرتا اردبیل، ریل‌سیر کوثر، محورسازان ایران‌خودرو، پاکسان، پخش البرز، حمل‌ونقل پتروشیمی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، پشم شیشه ایران، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، پالایش نفت تهران، ایتالران، پخش البرز و حق‌تقدم خرید سهام آن، ریل‌سیر کوثر، حق‌تقدم خرید سهام ملی صنایع مس ایران،، لعاب ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و حق‌تقدم استفاده نشده بانک حکمت ایرانیان بازگشایی شدند.

در بازار۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد اندکی بیش از ۹۲٫۵میلیون سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش بیش از ۲۰میلیاردتومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

بیش از ۶۱میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز به ارزش بیش از ۱۱میلیاردتومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین ۳۵میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش ۹٫۵میلیاردتومان با معاملاتی انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه شد و ۲۲٫۵سهم سرمایه‌گذاری پارس توشه به ارزش کم‌تر از ۵میلیاردتومان کدبه‌کد شد.

بیش از ۷٫۵میلیون سهم داروسازی تولیددارو به ارزش بیش از دومیلیاردتومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو شد. درعین‌حال بیش از ۴میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از ۴میلیاردتومان کدبه‌کد شد.

 

در توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اما کم‌تر از ۳میلیون سهم به ارزش بیش از ۲٫۵میلیاردتومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد و درنهایت کم‌تر از دومیلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش بیش از ۳میلیاردتومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده خود روبه‌رو بود.