بیمه‌ها از طریق بازار اولیه وارد بازار سرمایه شوند

رییس‌کل بیمه مرکزی بیمه‌ها از طریق بازار اولیه وارد بازار سرمایه شوند رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: بازده امسال سود سهام شرکت‌های بیمه ۱۰-درصد و سال قبل ۳۰+درصد بوده است و این ناشی از شناسایی سودهای واهی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی در مراسم صبحانه کاری بازار سرمایه گفت: […]

رییس‌کل بیمه مرکزی

بیمه‌ها از طریق بازار اولیه وارد بازار سرمایه شوند

رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: بازده امسال سود سهام شرکت‌های بیمه ۱۰-درصد و سال قبل ۳۰+درصد بوده است و این ناشی از شناسایی سودهای واهی است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی در مراسم صبحانه کاری بازار سرمایه گفت: حضور شرکت‌های بیمه در بورس به معنای خرید و فروش سهام نیست. بیمه‌ها می‌توانند از طریق بازار اولیه وارد بازار سرمایه شوند و به تعمیق بازار و افزایش حجم آن کمک کنند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که فعالیت بیمه به صورت خصوصی باشد. خصوصی شدن بیمه کمک می‌کند تا این شرکت‌ها بتوانند موانع کم‌تری پیش روی خود داشته باشد.

همتی با اشاره به این‌که بیمه‌های عمر در راستای توسعه این حوزه و سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سرمایه نقش قابل‌توجهی دارد و باید به سمت آن حرکت شود، افزود: بیمه‌ها می‌توانند دو کار اساسی انجام دهند؛ یکی از آنها انتشار اوراق بهادار منتسب به بیمه است که اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است و دومین اقدام، معرفی محصولات بیمه عمر متصل به بازار سرمایه است. مانند محصولاتی که بتوان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری وصل کرد که به تعمیق بازار و افزایش نقش بازارهای سرمایه در بازار مالی کمک می‌کند.

رییس‌کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود نظام دولتی همچون بیمه تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی گرایش مردم به سمت بیمه‌های زندگی کم شده است.

وی دو اصل تقاضا و عرضه در بیمه‌های زندگی را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: صرف فروش کافی نیست، اما در بخش عرضه باید نظارت و کنترل ذخایر را مورد توجه قرار دهیم. بیمه مرکزی در این حوزه سیاست‌های نظارتی مانند تفکیک حساب‌های عمر و غیرعمر شرکت‌ها را دارد.

رییس‌کل بیمه مرکزی یادآور شد: بازده امسال سود سهام شرکت‌های بیمه ۱۰-درصد و سال قبل ۳۰+درصد بوده است، این موضوع در حقیقت شناسایی سودهای واهی بود. ما مقاومت کردیم و روی ذخایر شرکت‌ها به‌خصوص در بیمه شخص ثالث نظارت کامل داریم.

همتی همچنین از فعالیت دومین شرکت تخصصی بیمه زندگی با نام  «باران» در صنعت بیمه کشور خبر داد و افزود: رشد فروش بیمه زندگی طی دو سال اخیر از ۸درصد به ۱۴درصد رسید و این حاصل تلاش شبکه فروش تخصصی بیمه عمر است.

وی تأکید کرد: با تحمیل هرگونه عوارض به صنعت بیمه مخالفم. صنعت بیمه در حال رشد است و هرگونه عوارض تحمیلی به اقتصاد کشور ضرر وارد می‌کند.

 

رییس‌کل بیمه مرکزی همچنین در این نشست گفت: دلیل این‌که از بیمه مرکزی در دولت احمدی‌نژاد رفتم، این بود که می‌خواستند پول‌های بیمه مرکزی را به بخشی از نهاد‌های حاکمیتی بدهند.