تعادل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت

تعادل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت بازیگران بازار سهام در هفته‌ای که گذشت، شاهد نوسانات نه چندان زیاد قیمت‌ها در بازار سهام بودند، گویی بسیاری از معامله‌گران در خرید و فروش‌ها دچار تردید شده‌اند و سیگنال‌های کوچک خرید یا فروش، آنها را راضی نگه‌نمی‌داشت. به گزارش ایسنا، طی ۵روز کاری بورس تهران در هفته […]

تعادل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت

بازیگران بازار سهام در هفته‌ای که گذشت، شاهد نوسانات نه چندان زیاد قیمت‌ها در بازار سهام بودند، گویی بسیاری از معامله‌گران در خرید و فروش‌ها دچار تردید شده‌اند و سیگنال‌های کوچک خرید یا فروش، آنها را راضی نگه‌نمی‌داشت.

به گزارش ایسنا، طی ۵روز کاری بورس تهران در هفته گذشته بازار سهام شاهد افت قیمت سهم‌‌‌ها بود، به‌طوری که شاخص کل که در ابتدای هفته در تراز ۹۷هزارو۹۶۱واحدی قرار داشت ۱۹۶واحد افت کرد و به رقم ۹۷هزارو۹۶۱ رسید.

در این مدت، بورس تهران شاهد بازاری کم‌رمق همراه با افت ارزش معاملات سهام بود. بازارهای مختلف این روز‌‌ها بیش از گذشته بر بازار سرمایه تأثیر می‌گذارند، از طرفی انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز بازیگران بازار سرمایه را در سرمایه‌گذاری خود مردد می‌کند و از طرفی دیگر نوسانات نرخ دلار و شرایط خاص اقتصادی بر بازار سهام سایه داشت.

در حالی ریسک‌های سیستماتیک بازار سهام را محاصره کرده بود که بازیگران بازار سرمایه با احساس سیگنال‌های منفی به فروش سهم اقدام می‌کردند و غلبه عرضه بر تقاضا قیمت سهم‌‌‌ها را پایین می‌آورد.

از سوی دیگر، کاهش قیمت برخی از فلزات اساسی و قیمت نفت باعث شده که سهم‌های فلزی و پالایشی با افت قیمت رو به رو باشند. این شرایط سبب شده بورس تهران با شیبی آرام شاهد کاهش روند قیمت‌ها باشد.

در مدت ۵ روز کاری هفته گذشته، شاخص بازار اول ۲۲۰واحد افت کرد و تا تراز ۶۹هزارو۵۷۲واحدی کاهش یافت اما شاخص بازار دوم با رشد ۴ واحدی مواجه شد و عدد ۲۰۸هزارو۶۷۸ را تجربه کرد.

نوسانات شاخص کل در این هفته بسیار کم بود و این موضوع را می‌توان نمایانگر احتیاط سهامداران در خرید و فروش سهم‌‌‌ها دانست در این مدت افت‌وخیز‌های بازار ارز، برجام و نوسانات نرخ کالاهای اساسی بر تصمیمات معامله گران تأثیرات زیادی داشته ولی بی‌توجهی بازار سهام به برخی از این متغییر‌‌ها خود ریسک معاملات را افزایش داده بود.

شاخص آزاد شناور در مدت ۵روز هفته گذشته ۲۵واحد افت کرد و به رقم ۱۰۵هزارو۲۷۴ واحدی رسید، همچنین شاخص صنعت با ۲۱۵واحد افت مواجه شد.