معامله ۴۲۶میلیون سهم در فرابورس ایران

معامله ۴۲۶میلیون سهم در فرابورس ایران در پی نقل‌وانتقال بیش از ۴۲۶میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳هزارمیلیاردریال در میانه اسفندماه‌۹۶ حجم مبادلات روزانه فرابورس ایران نسبت به روز کاری گذشته افزایش یافت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، معامله‌گران ۳۰هزارو۵۹۲مبادله را به ثبت رساندند که نیمی از این نوبت‌های دادوستدی در […]

معامله ۴۲۶میلیون سهم در فرابورس ایران

در پی نقل‌وانتقال بیش از ۴۲۶میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳هزارمیلیاردریال در میانه اسفندماه‌۹۶ حجم مبادلات روزانه فرابورس ایران نسبت به روز کاری گذشته افزایش یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، معامله‌گران ۳۰هزارو۵۹۲مبادله را به ثبت رساندند که نیمی از این نوبت‌های دادوستدی در بازارهای اول و دوم رقم خورد.

بدین‌ترتیب در این دو بازار شاهد دست به دست شدن بیش از ۲۸۴میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۳۶میلیاردریال در ۱۵هزارو‌۴۲۴نوبت معاملاتی بودیم.

در بازار پایه نیز معامله‌گران افزون بر ۱۱۶میلیون سهم را نقل‌وانتقال دادند که ارزشی بالغ بر ۱۷۷میلیاردریال را به ثبت رساند.

دو نماد «لکما» و «خصدرا» از گروه کارخانه‌های مخابرات ایران و شرکت صنعتی دریایی ایران به ترتیب بیش‌ترین حجم و ارزش مبادلاتی را در میان تابلوهای «الف»، «ب» و «ج» به خود اختصاص دادند.

بیش‌ترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی نیز مربوط به نمادهای «توریل» و «سدبیر» بود. اما در سمت مقابل، نماد «میهن» که پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و همچنین پس از افشای اطلاعات با اهمیت، در این روز بازگشایی شد با کاهش ۴٫۹درصدی قیمت روبه‌رو شد.

نماد «ذوب» نیز ضمن آن‌که پربیننده‌‌ترین نماد این روز بود، با بیش از یک واحد اثر مثبت بر شاخص کل فرابورس، در صدر جدول پرتأثیر‌ترین نماد‌ها بر آیفکس قرار گرفت.

در تابلو اوراق با درآمد ثابت در این روز شاهد پذیره‌نویسی ۵۳۶هزارورقه منفعت دولت در نماد «افاد۱» به ارزش افزون بر ۵۳۶میلیاردریال بودیم که این پذیره‌نویسی به مدت دو روز کاری آغاز شد.

گفتنی است اوراق منفعت دولت به تعداد ۳۰میلیون‌ورقه با نرخ سود ۲۰درصد علی‌الحساب سالیانه تا سررسید منتشر ‏شده که مدت آن ‏۴۲ماهه بوده و مواعد پرداخت سود آن هر ۶ماه یک‌بار است.

بازار اوراق با درآمد ثابت در روز میانی ماه جاری میزبان جابه‌جایی بیش از دو میلیون‌ورقه به ارزش افزون بر دو‌هزارو۳۵۹میلیاردریال بود.

خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز به مبادله بیش از ۶۱هزارورقه تسه اقدام کردند که این حجم از مبادلات ارزش بیش از ۴۰میلیاردریالی را رقم زد.

در نهایت نگاهی به تغییرات شاخص کل فرابورس در این روز نشان می‌دهد که این نماگر در پی فرازوفرودهایی در نهایت با کم‌تر از یک واحد افت در ارتفاع ۱۰۸۱واحدی قرار گرفته است.