شرکت‌ها بورسی تا پایان اردیبهشت‌ماه۹۷ پیش‌بینی سود خود اعلام کنند

معاون بورس تهران شرکت‌ها بورسی تا پایان اردیبهشت‌ماه۹۷ پیش‌بینی سود خود اعلام کنند گروه بانک، بیمه، بورس- معاون بورس تهران گفت: شرکت‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه۹۷ پیش‌بینی سود خود اعلام کنند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، روح‌ا…حسینی‌مقدم، معاون بورس تهران با اشاره به مطلب فوق در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شرکت‌های خصوصی از طریق پذیرش و […]

معاون بورس تهران

شرکت‌ها بورسی تا پایان اردیبهشت‌ماه۹۷ پیش‌بینی سود خود اعلام کنند

گروه بانک، بیمه، بورس- معاون بورس تهران گفت: شرکت‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه۹۷ پیش‌بینی سود خود اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، روح‌ا…حسینی‌مقدم، معاون بورس تهران با اشاره به مطلب فوق در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شرکت‌های خصوصی از طریق پذیرش و ورود به بازار سهام خود را در معرض شفافیت و ارزیابی قرار می‌دهند، عنوان‌کرد: عرضه‌های اولیه می‌توانند به جریان نقدینگی در بازار کمک کنند.

وی با اشاره به آخرین شفاف‌سازی‌ صورت گرفته بر روی سهام سرمایه‌گذار شفادارو تا قبل از عرضه اولیه دیروز، عنوان‌کرد: سرمایه‌گذار شفادارو از مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی است که سهام آن از طریق شرکت توسعه صنعت پویا و سرمایه‌گذاری توسعه ملی به‌طور مستقیم مدیریت می‌شود.

معاون بورس تهران افزود: با توجه به لزوم اخذ تعهدنامه از سهامدار عمده و مسؤولیت اطلاع‌رسانی مدیران شرکت طی دو نامه‌ای که در روز جاری از طریق کُدال منتشر شد، به عموم فعالان بازار اطلاع‌رسانی شده است.

حسینی‌مقدم با بیان این‌که در ارزش‌گذاری قیمت سهام «شفا» مدل ارزش بهای تمام شده در نظر گرفته شده است، عنوان‌کرد: ماهیت فعالیت شرکت‌های هلدینگ و سرمایه‌گذاری عرضه و کشف قیمت سهام تک‌تک شرکت‌های تابعه خود در بازار سهام است. بنابراین این‌که از منابع فروش شرکت‌ها استفاده شود، یا دارایی‌ها را واگذار کنند، نمی‌توان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خرده گرفت.

وی عنوان کرد: شفاف شدن شرکت‌ها فقط با دستورالعمل و مقررات مهیا نمی‌شود، بلکه از طریق محک سرمایه‌گذاران در بازار می‌توان شرکت‌ها را در معرض شفافیت قرارداد که این موضوع می‌تواند به عنوان یک برنامه اساسی به منظور ارتقای شفافیت در اقتصاد کلان کشور تقویت شود.

معاون بورس تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که با توجه به لزوم حمایت از سهامدار خرد چه اقداماتی از سوی سهامدار عمده برای ایجاد انگیزه و حمایت از سهام پس از عرضه اولیه صورت گرفته است، عنوان‌کرد: سیاست بانک ملی ایران واگذاری دارایی‌هاست و در این راستا علاقه به شفاف‌تر شدن شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو از طریق عرضه اولیه آن بوده‌اند.

وی افزود: در این عرضه اولیه تعهد خرید ۵۰درصدی سهام از سوی متعهد عرضه اخذ شده و سهامدار عمده نیز با توجه به تجربه خود در شرکت‌هایی همچون «شوینده»‌ نشان داده که همواره تلاش می‌کند تا سهم عرضه اولیه برای سهامدار ارزشمند و قابل حمایت باشد.

حسینی‌مقدم عنوان‌کرد: EPS پیش‌بینی سود «شفا» مبلغ ۹۱تومان اعلام شده و با توجه به تعهدنامه اخذ شده از سوی سهامدار عمده در صورتی که شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگی بخواهد بیش از ۵درصد از سهام زیرمجموعه خود را در بازار عرضه نماید، این اجازه به وی نخواهد شد.