عقبگرد ۲۶۵واحدی شاخص کل بورس

عقبگرد ۲۶۵واحدی شاخص کل بورس معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملاتی کم حجم در اغلب نماد‌ها بودند که تمایل به نقد کردن دارایی‌ها از سوی برخی حقوقی‌‌ها در کنار سایه ریسک‌های غیرسیستماتیک باعث شد تا انگیزه‌ای برای تحرک معامله‌گران نباشد. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران […]

عقبگرد ۲۶۵واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی شاهد معاملاتی کم حجم در اغلب نماد‌ها بودند که تمایل به نقد کردن دارایی‌ها از سوی برخی حقوقی‌‌ها در کنار سایه ریسک‌های غیرسیستماتیک باعث شد تا انگیزه‌ای برای تحرک معامله‌گران نباشد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات این روز با کاهش ۲۶۵واحدی روی رقم ۹۶هزارو‌۵۹۴واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۶۹واحدی عدد ۱۷هزارو۲۴۳واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۲۹۰واحدی به رقم ۱۰۳هزارو۴۳۵واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۲۱۴واحدی به رقم ۶۸هزارو‌۴۹۴واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۴۳۰واحدی عدد ۲۰۶هزارو۳۲۵واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۴واحدی روی رقم یک‌هزارو‌۸۴واحد ایستاد.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۴۹واحد، فولاد مبارکه با ۳۹واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۲۹واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خارک با ۲۳واحد، نفت بهران با ۱۷واحد و پتروشیمی مبین با ۱۶واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و ۷۵۰میلیون‌تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۸۵میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۳۳هزارو ۲۵۵نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های رهشاد سپاهان، حق تقدم خرید سهام آهن و فولاد ارفع، داروسازی سبحان انکولوژی، آهن و فولاد ارفع، قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام ایران‌خودرو، گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گروه صنایع سیمان کرمان، ایران خودرو، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، مجتمع سیمان غرب آسیا، قند اصفهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی ابوریحان، مدیریت انرژی امید تابان هور، داروسازی امین، تولید سموم علف‌کُش متوقف شدند.

در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۵میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش بیش از ۳٫۵میلیاردتومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه بود. همچنین ۱۲میلیون‌سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کم‌تر از ۳٫۵میلیاردتومان کد به کد شد، در سرمایه‌گذاری غدیر نیز همین وضعیت با کد به کد شدن کم‌تر از ۷٫۵میلیون سهم به ارزش کم‌تر از یک‌میلیاردتومان تکرار شد. همچنین معاملات کد به کد در تاپیکو با بیش از ۵میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۰۰میلیون‌تومان و ۵میلیون‌سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از یک‌میلیارد‌تومان ادامه یافت.