سقف سرمایه فوت بیمه‌های زندگی افزایش یافت

دبیر کارگروه بیمه‌های زندگی سقف سرمایه فوت بیمه‌های زندگی افزایش یافت دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران گفت: سقف سرمایه فوت بیمه‌های زندگی از آغاز سال جدید به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و بر این اساس نرخ بیمه‌نامه‌ متناسب با سرمایه افزوده شده تغییر خواهد کرد. عباس‌رنجبرکلهرودی در گفت‌و‌گو با فارس که در […]

دبیر کارگروه بیمه‌های زندگی

سقف سرمایه فوت بیمه‌های زندگی افزایش یافت

دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران گفت: سقف سرمایه فوت بیمه‌های زندگی از آغاز سال جدید به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و بر این اساس نرخ بیمه‌نامه‌ متناسب با سرمایه افزوده شده تغییر خواهد کرد.

عباس‌رنجبرکلهرودی در گفت‌و‌گو با فارس که در خصوص مصوبه افزایش سقف تعهد سرمایه فوت بیمه‌نامه‌های زندگی از ۴۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان پرسید، اظهارداشت: بخشنامه این مصوبه در اواخر اسفند ماه سال گذشته ازطریق بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به همه شرکت‌های بیمه ابلاغ شده است و از ابتدای سال ۱۳۹۷ لازم‌الاجراست.

وی با بیان این‌که نرخ حق بیمه بیمه‌نامه‌های زندگی در سال‌ اخیر تغییری نداشته است، افزود: مصوبه جدید بیمه مرکزی تأثیری در نرخ بیمه‌نامه‌های زندگی جاری ندارد و افزایش حق بیمه برای سرمایه اضافی نیز براساس نرخ‌های جاری شرکت‌های بیمه‌گر خواهد بود.

رنجبر کلهرودی توضیح داد: اگرچه نرخ تغییر نکرده است اما قطعاً افرادی که قصد داشته باشند از سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی استفاده کنند باید حق بیمه متناسب را پرداخت نمایند. به‌عبارت دیگر و وقتی سرمایه بیمه‌نامه فوت بالا می‌رود حق بیمه نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

دبیرکارگروه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران ایران افزود: براساس برنامه ششم و مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه و در پرتفوی شرکت‌های بیمه باید افزایش یابد و امسال نیز مانند سال‌های قبل تلاش شرکت‌های بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران بر همین محور استوار است.

به گفته وی خوشبختانه سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه طی سال‌های اخیر از ۷ به حدود ۱۶ درصد رسیده است.

رنجبر اظهار امیدواری کرد با توجه به برنامه‌های صنعت بیمه برای افزایش هرچه بیش‌تر سهم بیمه‌های زندگی، در سال جاری نیز این روند افزایش سهم بیمه‌های زندگی ادامه یابد.