شاخص بورس ملاک سنجش حمایت از کالای ایرانی

شاخص بورس ملاک سنجش حمایت از کالای ایرانی مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن با اشاره به تجمع بخش عمده‌ای از شرکت‌های داخلی بخش خصوصی و فعالیت‌های آنها در بورس گفت: دستیابی به هدف حمایت از کالای ایرانی؛ نمود خود را در بازار سرمایه متبلور می‌کند. محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن در گفت‌و‌گو با سنا، با […]

شاخص بورس ملاک سنجش حمایت از کالای ایرانی

مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن با اشاره به تجمع بخش عمده‌ای از شرکت‌های داخلی بخش خصوصی و فعالیت‌های آنها در بورس گفت: دستیابی به هدف حمایت از کالای ایرانی؛ نمود خود را در بازار سرمایه متبلور می‌کند.

محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن در گفت‌و‌گو با سنا، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «سال حمایت از تولید کالاهای داخلی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: بی‌شک دستیابی به اهداف اقتصادی و تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه نیازمند پایش کردن حسن اجرای آن است و در بسیاری از موارد به دلیل عدم امکان پایش دقیق اهداف، عملاً امکان به‌کارگیری اجرای آن در حوزه اقتصادی محقق نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌که بازار سر مایه محل تجمع بخش عمده‌ای از شرکت‌های داخلی بخش خصوصی و فعالیت‌های آنهاست؛ بنابراین دستیابی به هدف حمایت از کالای ایرانی؛ نمود خود را در بازار سرمایه متبلور می‌کند.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر اقداماتی که موجب حمایت از کالای داخلی و بهبود صنایع داخلی می‌شود بلافاصله اثر خود را در شاخص بورس و رونق معاملات نمایان می‌کند.