آغاز یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از امروز

آغاز یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از امروز مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از روز دوشنبه(امروز) در تهران آغاز می‌شود. یاسرفلاح در گفت‌وگو با فارس افزود: این نمایشگاه با حضور ۳۹۲ شرکت در بیش از ۳۰هزار متر مربع در تهران آغاز می‌شود. وی با اشاره به […]

آغاز یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از امروز

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از روز دوشنبه(امروز) در تهران آغاز می‌شود.

یاسرفلاح در گفت‌وگو با فارس افزود: این نمایشگاه با حضور ۳۹۲ شرکت در بیش از ۳۰هزار متر مربع در تهران آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مأموریت‌ شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در راستای آموزش و فرهنگسازی، اطلاع‌رسانی و ارایه خدمات‌رسانی به بازار سرمایه ایران، عنوان‌کرد: این شرکت در تالار فرهنگ اقدام به مرور تاریخچه بازار سرمایه کرده و علاوه بر آن جهت آشنایی عموم سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ۱۴ اینفوگرافی با محوریت آشنایی با بورس‌‌ها و بازار‌ها را تهیه نموده است.

به گفته وی در این نمایشگاه جهت آشنایی با بورس‌های مطرح دنیا و کشور، فیلم‌هایی ۳۶۰ درجه‌ای تهیه شده که با دستگاه‌های مخصوص vrbox قابل مشاهده خواهد بود.

فلاح با بیان این‌که شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به عنوان مرجع آموزش و فرهنگسازی حوزه بازار سرمایه در راستای مأموریت‌های محوله، آموزش از سنین پایه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرارداده، عنوان کرد: این شرکت در حوزه کودک و نوجوان اقدام به برپایی غرفه‌ای مخصوص آنها کرده که در ۴ بخش «سالن سینما»، «معرفی بورس، بانک و بیمه»، «استعدادیابی» و «آتلیه عکس» بازار سرمایه ایران آموزش داده می‌شود.

وی افزود: این شرکت همچنین در غرفه بومی نو فین‌تک کسب و کارهای آینده دانش‌آموزان را آموزش می‌دهد و آنها را به نوشتن بوم‌های کسب و کار تشویق می‌کند. در این فین تک دانش‌آموزی به بر‌ترین ایده‌ها جوایزی را اهدا می‌شود و در عین حال پیک ویژه کودکان نیز توزیع می‌شود. 

مدیر روابط‌عمومی سازمان بورس ششمین دوره گرامیداشت پیشکسوتان بازار سرمایه با حضور افراد باسابقه و پیشکسوت را از دیگر اقدام‌ها در طول برگزاری نمایشگاه بورس اعلام کرد و افزود: این شرکت همچنین سالانه با مؤسسات، سازمان‌ها، مراکز دانشگاهی اقدام به امضای تفاهمنامه‌هایی می‌کند که ۳ مورد از آنها در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه رونمایی می‌شود. عمده این تفاهمنامه‌ها در راستای گسترش فرهنگ بازار سرمایه بوده و دو تفاهمنامه پس از امضا از همان دوره نمایشگاه عملیاتی می‌شود و نتایج آن به اطلاع عموم می‌رسد.

به باور فلاح یکی از روش‌های آموزش و فرهنگسازی به ویژه در حوزه مالی، برپایی مسابقاتی با محوریت دوره‌های مالی می‌باشد در همین زمینه در فاینکس ۲۰۱۸ دو مسابقه دیوار معما و بورس کاپ از جانب شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با هدف توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

علاوه بر موارد فوق در این نمایشگاه رویداد ICMTALK با محوریت به اشتراک گذاشتن یک رویداد یا تجربه برگزار می‌شود که در آن افراد مسؤول و دانشگاهی در بازار سرمایه ایران و جهان از تجربیات خود می‌گویند.

وی با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه علاوه بر معرفی قابلیت‌های نهادهای مالی داخلی و خارجی به دنبال بین‌المللی نمودن صنعت مالی کشور نیز می‌باشد، عنوان‌کرد: بر این اساس برای نخستین بار در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از شرکت‌های فعال در صنایع بانک، بورس و بیمه دعوت شد تا در دوره آموزشی که توسط دو شرکت بزرگ بین‌المللی برگزار می‌شود، شرکت نمایند و مسایل روز دنیا در این دوره‌ها با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود.

فلاح در خاتمه گفت: یکی از برنامه‌های این دوره از نمایشگاه، برگزاری عصرانه کاری و ایجاد فضای گفت‌و‌گو برای فعالان بازار مالی کشور است. حاضرین در این برنامه بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای مسایل و امور مربوط به حیطه کاری خود را با یک دیگر به اشتراک می‌گذارند که از این حیث می‌توان این رخداد را مهم‌ترین رخداد این دوره از نمایشگاه تلقی نمود.