اتصال «بله» به شبکه شتاب ۱۶ بانک

اتصال «بله» به شبکه شتاب ۱۶ بانک مدیر پیام‌رسان بومی «بله» با تشریح امکان نقل‌وانتقال پول از طریق این پیام‌رسان بومی گفت: امکان ارایه خدمات دولت الکترونیک از طریق این پیام‌رسان فراهم است. کاظم‌کیال، در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که «پیام‌رسان بله» یک پیام‌رسان مالی است، اظهار داشت: این پیام‌رسان علاوه بر احتیاجات روزمره، […]

اتصال «بله» به شبکه شتاب ۱۶ بانک

مدیر پیام‌رسان بومی «بله» با تشریح امکان نقل‌وانتقال پول از طریق این پیام‌رسان بومی گفت: امکان ارایه خدمات دولت الکترونیک از طریق این پیام‌رسان فراهم است.

کاظم‌کیال، در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که «پیام‌رسان بله» یک پیام‌رسان مالی است، اظهار داشت: این پیام‌رسان علاوه بر احتیاجات روزمره، بستری برای توسعه کسب‌وکار‌ها و تسهیل خدمات است. به نحوی که امکان انتقال و دریافت و پرداخت پول از طریق این بستر فراهم شده است.

وی با بیان این‌که کاربران این پیام‌رسان می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به خروج از این بستر و اتصال به درگاه بانکی، تعاملات بانکی و مالی خود را انجام دهند، گفت: امکان اتصال به شبکه شتاب بیش از ۱۶بانک در این پیام‌رسان فراهم شده و به زودی تعداد معدود باقی مانده از بانک‌های کشور نیز به این بستر افزوده می‌شوند.

مدیر پیام‌رسان بومی «بله» با بیان این‌که در این اپلیکیشن پایه‌ای‌‌ترین زیرساخت برای تعاملات مالی ایجاد شده است، اضافه کرد: امکان خریدوفروش، صدور فاکتور برای کاربران به صورت شخصی و نیز در کانال و همچنین جابه‌جایی پول در این نرم افزار دیده شده است.

کیال، با اشاره به این‌که در حال توسعه زیرساخت‌های این پیام‌رسان برای تقویت خدمات فروش هستیم، تأکید کرد: به زودی امکاناتی به این نرم افزار کاربردی افزوده می‌شود تا مدیریت کسب‌وکار‌ها تسهیل شود. در همین حال یک سری خدمات را برای رسانه‌ها توسعه خواهیم داد تا اپلیکیشنی تعاملی را شاهد باشیم؛ درحال‌حاضر امکان لایک کردن وجود دارد و امکان کامنت گذاشتن نیز به زودی اضافه خواهد شد.

وی با بیان این‌که تسهیل بروزرسانی کانال‌ها در این پیام‌رسان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: از طریق زیرساخت بات این پیام‌رسان، ظرفیت اتوماسیون خدمات دولت الکترونیک وجود دارد. در حال‌حاضر خدمت بانک‌آفیسر بانک‌ملی روی این پیام‌رسان ارایه شده و مشتاقیم به زودی خدمات شهرداری، پلیس +۱۰ و … نیز روی این پیام‌رسان فعال شود. ضمن این‌که در حال‌حاضر بعضی خدمات بانکی مانند اعلام موجودی، استعلام و پرداخت قبوض و …، روی این پیام‌رسان فعال است.

کیال با تأکید بر این‌که فرایندهای خدمات دولت از طریق پیام‌رسان «بله»، اتوماسیون خواهد شد، افزود: با این امکان، دیگر این پیام‌رسان فراتر از بستری برای ارسال پیام خواهد بود و درگاهی برای امور جاری و اداری مردم و ایجاد رابطه تعاملی مردم با کسب‌وکار‌ها و ادارات دولتی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که هلدینگ فناوری سداد وابسته به بانک‌ملی در این پیام‌رسان سرمایه‌گذاری کرده است، تأکید کرد: با توجه به این‌که در این پیام‌رسان از زیرساخت‌های امنیتی بانک‌ملی استفاده شده است، عملیات انتقال بانکی با رعایت جوانب امنیتی و رمزنگاری شده، صورت می‌گیرد و در آن استانداردهای مدنظر رعایت شده است.

مدیر پیام‌رسان بومی «بله» خاطرنشان کرد: تأیید این‌که انتقال پول در اپلیکیشن «بله» از طریق خود فرد انجام شود در این پیام‌رسان وجود دارد و با توجه به این‌که بستر این تعاملات مستقیماً به درگاه بانکی متصل است، امکان پیگیری فعالیت‌های مالی و جلوگیری از کلاهبرداری ممکن خواهد بود.

کیال گفت: اپلیکیشن «بله» هم اکنون بیش از یک میلیون کاربر دارد و براساس آخرین آمار‌ها که مربوط به پایان سال۹۶ می‌شود، حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی از بستر این پیام‌رسان مبادله شده است.

وی با تأکید بر این‌که امکان «لایک» و «کامنت» در این پیام‌رسان وجود دارد، ادامه داد: امکان درج «دیس لایک» نیز به زودی به قابلیت‌های این پیام‌رسان افزوده می‌شود.

مدیر پیام‌رسان «بله» با اشاره به این‌که نسخه اندروید، IOS و وب این پیام‌رسان هم اکنون فعال است، گفت: به دلیل تحریم‌های اپ استور، این اپلیکیشن از اپ استور اپل حذف شده اما کاربران آیفون می‌توانند از طریق مراجعه به سایت https: //bale.ai این اپلیکیشن را روی گوشی‌های خود دانلود کنند. نسخه اندروید این اپلیکیشن در گوگل پلی و کافه بازار و سایر بازارهای اندرویدی در دسترس است. به زودی نیز نسخه دسکتاپ آن راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: اولویت پیام‌رسان بومی «بله» ایجاد زیرساخت‌های فنی، پایگاه داده در جهت سهولت پیام‌رسانی در کنار ایجاد زیرساخت‌های مالی و کسب و کار است و زمانی که به یک پایداری منطقی برسد، سایر ویژگی‌ها به این اپلیکیشن افزوده می‌شود.