پرش شاخص کل بورس از قله ۱۱۵ هزار واحدی

پرش شاخص کل بورس از قله ۱۱۵ هزار واحدی معامله‌گران بازار سهام در حالی شاهد اقبال دوباره خریداران سهام و افزایش گرایش نقدینگی به سمت بورس تهران همزمان با پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و هلدینگ‌های پتروشیمی بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات […]

پرش شاخص کل بورس از قله ۱۱۵ هزار واحدی

معامله‌گران بازار سهام در حالی شاهد اقبال دوباره خریداران سهام و افزایش گرایش نقدینگی به سمت بورس تهران همزمان با پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و هلدینگ‌های پتروشیمی بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات با افزایش ۳هزارو۱۱۳ واحدی به قله ۱۱۵هزارو۱۷۴ واحدی رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۱۹۵ واحدی عدد ۱۹هزارو۱۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳هزارو۵۱۵ واحدی به رقم ۱۲۷هزارو۱۷۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش دوهزارو۲۹۶ واحدی به رقم ۸۴هزارو۶۸۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۶هزارو۱۷۵ واحدی عدد ۲۳۰هزارو۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲۹ واحدی روی رقم یک‌هزار و ۳۱۷ واحد ایستاد.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۳۹۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۷۲ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۳۸ واحد افزایش بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران با ۴۵ واحد، ایران خودرو با ۴۱ واحد و پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۲۰ واحد کاهش، بیش‌ترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از ۹۵۷میلیارد و۵۳۳ میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست‌به‌دست شدن بیش از ۳میلیاردو۱۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۶هزارو۵ نوبت دادوستد بود.

به این ترتیب مجموع ارزش معاملات بازار سهام با احتساب معاملات بورس و فرابورس از ۱۰۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.