آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سجام

آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سجام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با صدور اطلاعیه‌ای مهم از آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در این اطلاعیه […]

آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سجام

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با صدور اطلاعیه‌ای مهم از آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در این اطلاعیه آمده است: کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف ۶ ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه با مراجعه به نشانی https: //dara.csdiran.com/Sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند. ثبت نام در این سامانه جایگزین ارایه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارایه آنها اقدام نمایند. ثبت نام در «سجام» یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکل‌های خود انتظام، نهاد‌های مالی، خریداران واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارایه خدمات می‌کنند. ثبت نام کنندگان پس از احراز هویت، از ارایه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی‌نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت. نظر به اهمیت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه‌گذاران و فعالان می‌رسد؛

۱ –پس از گذشت ۶ ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیه هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل: خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و… را دریافت نمایند.

۲ – از تاریخ صدور این اطلاعیه ارایه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله صدور کد معاملاتی در کلیه بورس‌ها، صدور واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صدور کد سبدگردانی و… صرفاً پس از ثبت‌نام در این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود.

۳ – نحوه مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یکماه آینده از طریق صدور اطلاعیه و ارسال پیامک به استحضار ثبت‌نام‌کنندگان خواهد رسید.