طلافروشان دیگر سکه‌ برای فروش ندارند!

طلافروشان دیگر سکه‌ برای فروش ندارند! رییس اتحادیه طلافروشان گفت: طلافروشی‌های بازار بزرگ تهران طبق روال عادی باز هستند و آرامش در بازار برقرار است اما خریداری برای مصنوعات طلا نیست و سکه‌های طلافروشی‌‌ها نیز به پایان رسیده اما جایی نیست که بتوانند سکه بخرند. ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طلافروشان از […]

طلافروشان دیگر سکه‌ برای فروش ندارند!

رییس اتحادیه طلافروشان گفت: طلافروشی‌های بازار بزرگ تهران طبق روال عادی باز هستند و آرامش در بازار برقرار است اما خریداری برای مصنوعات طلا نیست و سکه‌های طلافروشی‌‌ها نیز به پایان رسیده اما جایی نیست که بتوانند سکه بخرند.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طلافروشان از بابت قیمت‌های افزایش یافته و شرایط غیرقابل پیش‌بینی بازار اعتراض دارند اما هیچ مغازه‌ای بسته نیست و طبق روال عادی فعال هستند.

وی گفت: به دلیل نوسانات و التهابات در بازار طلا و سکه هیچ‌کس قدرت تصمیم‌گیری برای خرید و فروش ندارد، چرا که از یک ساعت دیگر بازار مطلع نیستند.

محمدولی تصریح کرد: در این شرایط فروشندگان دغدغه و دلهره دارند اما تعطیل نکرده‌اند. باید برای دغدغه و مشکلات آنها گوش شنوایی باشد و امیدواریم بانک مرکزی سیاست خوبی در نظر گیرد که مشکلات این بخش برطرف و همچون سابق خرید و فروش طلا با فراغ بال انجام شود.

به گفته رییس اتحادیه طلافروشان، با توجه به این‌که التهابات در بازار سکه بیش‌تر است و جو روانی در این بخش وجود دارد، بعضاً تقاضای خرید سکه داریم اما طلافروشان دیگر سکه ندارند که عرضه کنند و جایی نیست که بتوانند سکه خریداری کنند و پول سکه‌های فروخته شده، دستشان مانده است. از طرف دیگر بانک مرکزی هم اخیراً سکه‌ای عرضه نکرده است.

محمدولی قیمت سکه تمام طرح جدید را تا ساعت ۱۳:۱۵ دیروز (دوشنبه) ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم را ۴ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نیم سکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

به گفته رییس اتحادیه طلافروشان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰۹ هزار تومان برای عرضه در نظر گرفته شده و قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده نیز یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.