جزییات پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت «آسمان امید» اعلام شد

جزییات پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت «آسمان امید» اعلام شد صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت «آسمان امید» با نماد «آسامید» به مدت ۵ روز کاری، از اول تا هفتم بهمن ماه ۱۳۹۷ در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود؛ شرکت سبدگردان آسمان و شرکت تأمین سرمایه امید به عنوان مؤسسین به ترتیب مدیر و بازارگردان این صندوق هستند. […]

جزییات پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت «آسمان امید» اعلام شد

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت «آسمان امید» با نماد «آسامید» به مدت ۵ روز کاری، از اول تا هفتم بهمن ماه ۱۳۹۷ در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود؛ شرکت سبدگردان آسمان و شرکت تأمین سرمایه امید به عنوان مؤسسین به ترتیب مدیر و بازارگردان این صندوق هستند.

محمدصدرایی، مدیرعامل سبدگردان آسمان ضمن اعلام این مطلب به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: صندوق آسمان امید در تابلو ابزارهای نوین مالی فرابورس درج شده و واحدهای آن قابلیت معامله در این بازار را دارد.

صدرایی با بیان این‌که ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق ۱۰ هزار ریال است، تأکیدکرد که سود صندوق روزشمار است و به صورت ماهانه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سبدگردان آسمان توضیح داد: نرخ بازده پیش‌بینی شده برای این صندوق ۱۶ درصد است و با عنایت به برنامه اعلامی بازارگردان، شیوه بازارگردانی صندوق در ۳ ماه آتی به شکلی خواهد بود که امکان کسب بازده سالانه ۲۰ درصد به صورت روزشمار برای سرمایه‌گذاران مهیا است؛ پس از این دوره با توجه به شرایط و سودآوری دارایی‌‌های صندوق، نرخ بازده قابل تجدیدنظر است.

صدرایی تصریح‌کرد: تمام تلاش ارکان اجرایی صندوق معطوف به کسب بالا‌‌ترین نرخ بازده ممکن در هر دوره برای سرمایه‌گذاران و نیز ایجاد روندی منظم و با ثبات در سوددهی است. در این راستا، بازارگردان صندوق، به صورت دوره‌ای و منظم برنامه خود را برای حداقل نرخ خرید واحدهای سرمایه‌گذاری از طریق وب‌سایت رسمی صندوق اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به این‌که میانگین بازدهی یک ساله گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت عددی حدود ۲۰ درصد است، ابراز امیدورای کرد که با سیاست‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، بازدهی بالاتر از این نرخ نصیب سرمایه‌گذاران صندوق آسمان امید شود.

مدیرعامل سبدگردان آسمان اظهار‌کرد: تا ۶۵ درصد ارزش واحدهای این صندوق می‌تواند به عنوان وجه تضمین معاملات اعتباری در پرتفوهای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که مطابق با مقررات، اولین دوره تقسیم سود صندوق از روز آغاز فعالیت صندوق تا پایان ماه شمسی جاری است، تصریح‌کرد: به سرمایه‌گذارانی که در پذیره‌نویسی صندوق آسمان امید شرکت می‌کنند، سود روزشمار دوره پذیره‌نویسی تا آغاز فعالیت صندوق نیز تعلق می‌گیرد؛ یعنی در واقع هزینه فرصت وجوه سرمایه‌گذاران تا آغاز فعالیت صندوق توسط صندوق تأمین می‌شود.

صدرایی در پایان خاطرنشان‌کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق شعب تمامی کارگزاری‌های دارای مجوز معاملات در فرابورس در سراسر کشور در این پذیره‌نویسی حضور پیدا کنند.