رشد ۱۴۲ واحدی شاخص بورس تهران

رشد ۱۴۲ واحدی شاخص بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(شنبه) با رشد ۱۴۲ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۰۵ واحد رسید. به گزارش فارس، براساس اطلاعات منتشره در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این روز با رشد ۱۴۲ […]

رشد ۱۴۲ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(شنبه) با رشد ۱۴۲ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۰۵ واحد رسید. به گزارش فارس، براساس اطلاعات منتشره در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این روز با رشد ۱۴۲ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۰۵ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن ۵۵۵ واحد رشد کرد و به رقم ۶۵ هزار و ۸۸۶ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۹۳۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از سه میلیارد ورقه بهادار سهام و حق‌تقدم در قالب ۳۰۸ هزار نوبت معامله به ارزش ۹۶۸ میلیارد تومان دادوستد کردند. شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۳۸ واحد رشد کرده و به رقم ۶۸هزار و ۹۹۵ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۳۷۲ واحد رشد کرده و به رقم ۴۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. شاخص آزاد شناور ۳۸۴ واحد تقویت شده و به رقم ۲۸۹ هزار و ۱۲۲ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس ۳۵۹ واحد عقب‌نشینی داشته و به رقم ۱۸۵ هزار و ۵۵۲ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود ۲۳۵۲ واحد رشد کرده و به رقم ۵۱۹ هزار و ۱۸۷ واحد رسید. نمادهای رمپنا، فارس، حکشتی، بیشترین اثر در تقویت شاخص کل بورس را داشته‌اند و نمادهای فولاد، فملی، شبندر، پارس، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. نمادهای پربیننده بورس شامل بانک تجارت با قیمت هر سهم ۴۰۱ ریال، سایپا، ایران‌ترانسفو، پارس‌خودرو، داده‌گستر عصرنوین، گروه مپنا، فولادمبارکه، بودند.

رشد ۱۴ واحدی شاخص کل فرابورس

در پایان معاملات فرابورس ایران نیز شاخص کل فرابورس ۱۴ واحد تقویت شده و به رقم سه‌هزار و ۴۳۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۸۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران فرابورس بیش از ۱٫۷ میلیارد ورقه بهادار سهام و حق‌تقدم در قالب ۲۶۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۰۴ میلیارد تومان دادوستد کردند. نمادهای میدکو، دماوند، زاگرس، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای کگهر، مارون، حخزر، مادیرا، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. نمادهای پربیننده فرابورسی در روز جاری شامل ذوب‌آهن اصفهان، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، تولید ژلاتین کپسول ایران، ریل‌پرداز سیر، بانک‌دی و صنایع کاغذ پارس بوده‌اند. با پیام ناظر بازار توقف نماد ثاخت۱ مربوط به شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه «الف» صورت گرفت همچنین توقف نماد خموتور۱ مربوط به موتورسازان تراکتورسازی ایران به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه «الف» انجام شد. نماد هپیکو ۸۱۱۱ مربوط به اوراق اختیار فروش تبعی شرکت نفت و گاز پتروشیمی تأمین با توجه به توقف نماد اصلی در بازار نقد یعنی تاپیکو متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی اختیار فروش تبعی هپیکو ۸۱۰۱ مربوط به اوراق اختیار فروش تبعی شرکت سرمایه‌گذاری نفت‌وگاز و پتروشیمی تأمین با توجه به توقف نماد اصلی در بازار نقد (تاپیکو) متوقف شد. توقف نماد تاپیکو۱ مربوط به سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه «ب» با پیام ناظر انجام شد. همچنین نماد معاملاتی کماسه مربوط به تأمین ماسه ریخته‌گری بازگشایی شد. نماد معاملاتی شتران، پالایش نفت تهران، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه بازگشایی شد. نماد ثفارس مربوط به شرکت عمران و توسعه فارس پس از رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای با اهمیت گروه «الف» بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج بازگشایی و آماده معاملات شد. همچنین بازگشایی نماد قثابت مربوط به تولیدی و صنعتی ثابت خراسان با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه «ب» با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد. همچنین در این روز توقف نماد حتوکا۱ مربوط به شرکت حمل‌ونقل توکا به علت تغییر بیش از ۵۰ درصدی قیمت متوقف شد. بازگشایی نماد معاملاتی حپترو مربوط به شرکت حمل‌ونقل پتروشیمی با وجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام و اطلاعیه منتشره در کدال با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی و آماده معامله شد. با پیام ناظر بازگشایی نمادهای معاملاتی خودرو مربوط به ایران‌خودرو، لپارس مربوط به پارس‌الکتریک بعد از افشای با اهمیت اطلاعات گروه «ب» بازگشایی شد. همچنین وقفه معاملاتی نماد نمرینو۱، شرکت ایران‌مرینوس با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت به مدت ۶۰ دقیقه دچار وقفه معاملاتی شد.