بانک‌ها سومین صنعت بزرگ بازار سهام شدند

بر مبنای عملکرد شهریورماه سال ۹۸ بانک‌ها سومین صنعت بزرگ بازار سهام شدند   آمار منتشر شده رسمی‌نشان می‌دهد «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در شهریورماه امسال سومین صنعت بزرگ بازار سهام از نظر ارزش معاملات بوده‌اند. به گزارش مناقصه‌مزایده، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اسامی ‌بزرگ‌ترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر […]

بر مبنای عملکرد شهریورماه سال ۹۸

بانک‌ها سومین صنعت بزرگ بازار سهام شدند

 

آمار منتشر شده رسمی‌نشان می‌دهد «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در شهریورماه امسال سومین صنعت بزرگ بازار سهام از نظر ارزش معاملات بوده‌اند. به گزارش مناقصه‌مزایده، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اسامی ‌بزرگ‌ترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات را در پایان شهریورماه سال ۹۸ معرفی کرد که «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در جایگاه سوم بزرگ‌ترین صنعت در بازار سرمایه قرار دارند.

بزرگ‌ترین صنعت

نگاهی به جزییات آمار عملکرد صنایع حاضر در بازار سهام نشان می‌دهد که صنعت «اوراق تامین مالی» با ۸۵ هزار و۹۱۲ میلیارد ریال درپایان شهریور۹۸ درصدر بزرگ‌ترین صنعت بورسی از نظر ارزش معاملات ایستاد. از سویی دیگر، صنعت «صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله» با ۷۸ هزار و۶۵۹ میلیارد ریال و «فلزات اساسی» با ۵۳هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

جایگاه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری

همچنین «گروه خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، مواد و محصولات دارویی، سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر و استخراج کانه‌های فلزی» در مکان‌های چهارم تا دهم بزرگترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات هستند.

ضعیف‌ترین صنایع بازار سرمایه

براساس این گزارش، «فعالیت‌های هنری، سرگرمی‌ و خلاقانه و ابزرار پزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری» در رتبه‌های انتهایی این جدول ایستادند.