رشد ۹۷۸۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

رشد ۹۷۸۲ واحدی شاخص کل بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(یکشنبه) با جهش ۹۷۸۲ واحدی روبه‌رو شد. به گزارش فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در اولین روز کاری هفته به دلیل ترس حقیقی‌ها از بیماری کرونا و فروش سهام به شدت افت کرده بود، دیروز درصدد […]

رشد ۹۷۸۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(یکشنبه) با جهش ۹۷۸۲ واحدی روبه‌رو شد. به گزارش فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در اولین روز کاری هفته به دلیل ترس حقیقی‌ها از بیماری کرونا و فروش سهام به شدت افت کرده بود، دیروز درصدد جبران برآمد و با جهش ۹۷۸۲ واحد به رقم ۵۱۵ هزار و ۵۸۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۱۸۷۶ تریلیون تومان رسید. معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران که عمده معاملات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، بیش از ۶٫۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۳ هزار نوبت معامله دادوستد کردند. ارزش معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴۵۰۲ میلیارد تومان رسید.

وضعیت شاخص‌ها

شاخص قیمت با معیار وزنی، ارزشی ۲۶۰۸ واحد رشد کرده و به رقم ۱۳۷ هزار و ۴۵۲ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۳۲۵۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۱۶ هزار و ۱۵۰ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با افزایش ۱۴ هزار و ۲۸۷ واحد به رقم ۶۵۰ هزار و ۳۱۴ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۵۸۷۳ واحد به رقم ۳۶۲ هزار و ۸۷ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده و بلوکی در آن انجام می‌شود، با افزایش بی‌سابقه ۲۵ هزار و ۴۲۶ واحد به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۷۱ واحد رسید.

رشد شاخص فرابورس

در فرابورس ایران نیز شاخص کل در پایان معاملات ۱۴۰ واحد رشد کرد و به رقم ۶۶۷۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۳۹۲ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲٫۸ میلیارد حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۱۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲۷۹۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.