ریزش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس تهران

ریزش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(سه‌شنبه) با ریزش مجدد ۲۳ هزار و ۲۸ واحد روبه‌رو شد و به رقم یک‌میلیون و ۴۹۲ هزار و ۹۰۱ واحد رسید. به گزارش فارس، همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با کاهش ۳۸۶۳ واحد به رقم ۳۹۸ […]

ریزش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(سه‌شنبه) با ریزش مجدد ۲۳ هزار و ۲۸ واحد روبه‌رو شد و به رقم یک‌میلیون و ۴۹۲ هزار و ۹۰۱ واحد رسید. به گزارش فارس، همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با کاهش ۳۸۶۳ واحد به رقم ۳۹۸ هزار و ۳۹۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از پنج‌میلیون و ۶۰۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۹٫۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۹۸۶ هزار نوبت معامله و به ارزش هشت‌هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان دادوستد کردند. نماد تاپیکو به تنهایی بیشترین اثر افزایش در شاخص کل بورس را داشت و نمادهای ملی مس، پتروشیمی‌خلیج‌فارس، فولادمبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند. نمادهای بانک ملت، پتروشیمی‌سرمایه ایرانیان، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، ملی مس ایران، تأمین سرمایه امین و بانک تجارت، از نمادهای پربیننده بورسی بودند.

کاهش شاخص فرابورس

فرابورس ایران هم اوضاع تعریف چندانی نداشته به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۰۸واحدی به رقم ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. نمادهای پتروشیمی‌مارون، آریاساسول و پتروشیمی‌زاگرس بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، هلدینگ‌معدنی خاورمیانه، صباتأمین و بانک‌دی، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. نمادهای بانک‌دی، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی‌تندگویان، صبا تأمین، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی‌زاگرس و پتروشیمی‌ارومیه از نمادهای پربیننده فرابورس بوده‌اند.