رشد ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحدی شاخص بورس تهران

رشد ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحدی شاخص بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(چهارشنبه) با افزایش ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحد روبه‌رو شد. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران که این هفته روند روبه رشد به خود گرفته، دیروز(چهارشنبه) نیز از ابتدای ساعات معاملات روند روبه رشدی را پی […]

رشد ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(چهارشنبه) با افزایش ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحد روبه‌رو شد. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران که این هفته روند روبه رشد به خود گرفته، دیروز(چهارشنبه) نیز از ابتدای ساعات معاملات روند روبه رشدی را پی گرفته، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحد به رقم یک‌میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن شش‌هزار و ۶۹۹ واحد افزایش یافته و به رقم ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از پنج‌میلیون و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۷٫۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱٫۱میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان دادوستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس را که به ۱۳هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان رسید را هم درنظر بگیریم، ارزش معاملات این روز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از ۲۳هزار و ۱۱میلیارد تومان افزایش یافت. همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده و افزایش یافتند. به‌گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هرکدام ۳٫۷ درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس در معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هرکدام ۱٫۷ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۳٫۲ درصد، شاخص بازار اول بورس ۴٫۲ درصد و شاخص بازار دوم بورس سه‌درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت. نمادهای تأثیرگذار در شاخص بورس شامل پتروشیمی‌خلیج‌فارس، فولادمبارکه، ملی مس، شستا، گل‌گهر، هلدینگ نفت‌وگاز و پتروشیمی‌تأمین و ایران‌خودرو بوده‌اند. نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل ایران خودرو، زرماکارون، تأمین سرمایه‌امین، سرمایه‌گذاری سیمان‌تأمین، تولید نیروی برق آبادان، صنعتی باما و بهساز کاشانه تهران بوده‌اند.

رشد شاخص فرابورس

در فرابورس ایران نیز روند روبه رشد شاخص را شاهد بودیم، به‌گونه‌ای که شاخص کل فرابورس در پایان معاملات با افزایش ۲۹۸ واحد به رقم ۱۶هزار و ۶۴۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک‌میلیون و ۱۳۲ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲٫۹میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۶۷ هزار معامله و به ارزش ۱۳هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان دادوستد کردند. نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، صباتأمین، فولادهرمزگان، پتروشیمی‌تندگویان، صنعتی مینو، سنگ‌آهن گهرزمین، مدیریت انرژی امیدتابان‌هور به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه‌گذاری پویا، پتروشیمی‌ارومیه، صنایع لاستیک یزد، کشاورزی و دامپروری ملاردشیر، توسعه مسیر برق گیلان و تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک بوده‌اند.