تشریح سیاست‌های جدید ارزی بانک‌ملی ایران

تشریح سیاست‌های جدید ارزی بانک‌ملی ایران عضو هیأت‌مدیره و معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک‌ملی در راستای همراهی با سیاست‌های جدید دولت و بانک‌مرکزی در بازار ارز، سیاست‌های ارزی جدید این بانک را تشریح کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی بانک‌ملی، غلامرضا‌پناهی، عضو هیأت‌مدیره و معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک‌ملی ایران […]

تشریح سیاست‌های جدید ارزی بانک‌ملی ایران

عضو هیأت‌مدیره و معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک‌ملی در راستای همراهی با سیاست‌های جدید دولت و بانک‌مرکزی در بازار ارز، سیاست‌های ارزی جدید این بانک را تشریح کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی بانک‌ملی، غلامرضا‌پناهی، عضو هیأت‌مدیره و معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک‌ملی ایران در نشست خود در اداره کل خارجه بانک که با حضور روسا و معاونان ادارات بین‌الملل و معاونان و کارشناسان ارزی شعب بانک و با همکاری اداره کل مشارکت‌‌ها و توسعه شبکه بین‌الملل برگزار شد، با بیان این‌که این بانک همواره نقش راهبری در اجرای سیاست‌های راهبردی دولت داشته است، گفت: سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز از سوی دولت و بانک‌مرکزی در راستای کاهش تلاطمات بازار ارز اجرا شد و در روز نخست ابلاغ این دستورالعمل نیز سیاست فروش ارز مسافری در بانک‌ملی ایران عملیاتی شد. براین اساس تاکنون بیش از ۷۳هزار نفر ارز مسافرتی خود را از این بانک دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از زمان اجرای سیاست‌های جدید ارزی بیش از ۶۰۰میلیون یورو از طریق بانک‌مرکزی و نیز سامانه نیما خریداری شده و در اختیار واردکنندگان کالا و خدمات قرار گرفته است.

پناهی افزود: طی یک سال‌ونیم اخیر و اجرای برجام، توانستیم بانک‌ملی ایران را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و بخش بین‌الملل را احیا کنیم. در این مدت ۴میلیارد یورو از حجم گشایش ال‌سی و ۳۰میلیون یورو از حجم نقل‌وانتقالات ارزی در بانک‌ملی ایران انجام شده است.

این عضو هیأت‌مدیره بانک‌ملی ایران تصریح کرد: همچنین سواپ ارزی با ترکیه نیز برای برقراری مبادلات تجاری میان دو کشور با حذف ارز واسطه‌ای عملیاتی شد که امیدواریم این سیاست در ارتباط با دیگر کشورهای همسایه به‌کار گرفته شود.