پیش‌شرط‌های اصلاحات نظام بانکی از نگاه مدیرعامل بانک اقتصادنوین

پیش‌شرط‌های اصلاحات نظام بانکی از نگاه مدیرعامل بانک اقتصادنوین مدیرعامل بانک اقتصادنوین در خصوص شرایط اقتصادی حال حاضر کشور گفت: با تصمیمات جدیدی که تیم اقتصادی دولت در کنار مجلس اتخاذ و پیاده‌سازی خواهند کرد تا حدی آرامش به بازار‌ها باز خواهد گشت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک اقتصاد نوین، بلگوری افزود: […]

پیش‌شرط‌های اصلاحات نظام بانکی از نگاه مدیرعامل بانک اقتصادنوین

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در خصوص شرایط اقتصادی حال حاضر کشور گفت: با تصمیمات جدیدی که تیم اقتصادی دولت در کنار مجلس اتخاذ و پیاده‌سازی خواهند کرد تا حدی آرامش به بازار‌ها باز خواهد گشت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک اقتصاد نوین، بلگوری افزود: در این مسیر، بدون شک نظام بانکی کشور بیش از پیش تلاش خواهد کرد که ضمن همسویی با سیاست‌های کلان کشور و با اجرای عملیات سالم بانکی، نقش سازنده و اثربخشی در ثبات، رشد و توسعه نظام اقتصادی کشور ایفا نماید. بلگوری افزود: پیش شرط این مهم مراجعه بانک‌ها به استانداردهای بین‌المللی بانکی است اما می‌بایست شاخص‌های تبیین‌کننده یک بانک سالم و استاندارد با توجه به مؤلفه‌های اقتصادی واقعی کشور و با توجه به تفاوت‌های ماهیتی بانک‌های کشور تدوین شود.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین اظهارداشت: بانک اقتصادنوین به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی تلاش جدی دارد که دیدگاه اقتصادی بودن را بر کلیه نظام‌های تصمیم‌گیری خود مسلط کرده و طی این مسیر موفق شده است که ضمن جلب اعتماد مشتریان خود بهای تمام شده منابع تجهیز شده را حدود دو درصد کاهش دهد. همچنین طی سال مالی ۱۳۹۶ این بانک توانسته است بیش از ۴۰ درصد در درآمدهای کارمزدی رشد داشته باشد.

همچنین سود و زیان خالص بانک نسبت به سال ۱۳۹۵ با بهبود قابل توجهی مواجه شده است. بانک اقتصادنوین به‌منظور اطمینان‌بخشی بیش‌تر به سپرده‌گذاران خود و نیز رعایت مقررات مربوطه اقدامات لازم جهت تضمین سپرده‌های مشتریان را نزد صندوق بیمه سپرده کشور انجام داده است.