بانک‌صادرات مقبول بازار ماند

بانک‌صادرات مقبول بازار ماند بانک‌صادرات گزارش عملکرد شهریور و ۶ماهه نخست سال‌جاری را منتشر کرد و همچنان مقبول بازار و یکی از گزینه‌های خرید ماند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک‌صادرات، بانک‌صادرات که بزرگ‌ترین بانک بورس بشمار می‌رود با انتشار گزارش عملکرد شهریور و ۶ ماهه نخست سال‌جاری، با قیمت ۱۲۱۴ ریالی هر […]

بانک‌صادرات مقبول بازار ماند

بانک‌صادرات گزارش عملکرد شهریور و ۶ماهه نخست سال‌جاری را منتشر کرد و همچنان مقبول بازار و یکی از گزینه‌های خرید ماند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک‌صادرات، بانک‌صادرات که بزرگ‌ترین بانک بورس بشمار می‌رود با انتشار گزارش عملکرد شهریور و ۶ ماهه نخست سال‌جاری، با قیمت ۱۲۱۴ ریالی هر سهم و حجم ۲۱۶ میلیونی با صف خرید روبه‌رو شد و همچنان مقبول بازار و یکی از گزینه‌های خرید ماند.

«وبصادر» در ۶ ماه حدود ۵٫۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات داشته و از یک طرف نیز ۷٫۳ هزار میلیارد تومان سود سپرده پرداخته در صورتی که درآمد حاصل از تسهیلات شرکت در مدت مشابه سال مالی قبل ۴٫۷۸ هزار میلیارد تومان و همچنین حدود ۶٫۹ هزار میلیارد تومان نیز سود سپرده پرداخت کرده بود. بنابراین می‌توان گفت از لحاظ فعالیت بانکی ضعیف عمل کرده است.

گزارش این بانک بورسی در شهریور ماه حکایت از عملکرد نسبتاً مطلوب دارد طوری که در این مدت حدود ۱٫۴هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات داشته و ۱٫۴هزار میلیارد تومان نیز سود سپرده پرداخت کرده است.

«وبصادر» در پایان شهریور ماه حدود ۱۳۵٫۴ هزار میلیارد تومان مانده سپرده داشته که ۲۰٫۱ هزار میلیارد تومان سپرده قرض‌الحسنه جاری ریالی و ۹٫۲هزار میلیارد تومان نیز سپرده قرض‌الحسنه پس انداز ریالی بوده که در طبقه سپرده‌های ارزان قیمت محسوب می‌شوند که حدود ۲۲ درصد از مجموع سپرده‌های دریافتی شرکت را تشکیل می‌دهد.

بنابراین گزارش، دولت با ۱۸٫۳ درصد و گروه مالی سپهر صادرات با ۷٫۳ درصد سهم در ترکیب سهامداری این بانک ۵٫۷ هزار میلیارد تومانی حضور دارند که به علت زیانده شدن عملکرد طی ۳ دوره مالی متوالی مشمول فرایند تعلیق شده است.