بالندگی فرهنگ، رفتارهای اقتصادی را اصلاح می‌کند

بالندگی فرهنگ، رفتارهای اقتصادی را اصلاح می‌کند مدیرعامل بانک‌صادرات ایران با تأکید بر این‌که در اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و عبور از تنگناهای مرتبط با تهدیدات داخلی و خارجی غیر از توجه به فرهنگ و ادب راه‌حلی پیدا نمی‌شود، گفت: بالندگی و پرنور شدن چراغ فرهنگ رفتارهای اقتصادی را اصلاح می‌کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

بالندگی فرهنگ، رفتارهای اقتصادی را اصلاح می‌کند

مدیرعامل بانک‌صادرات ایران با تأکید بر این‌که در اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و عبور از تنگناهای مرتبط با تهدیدات داخلی و خارجی غیر از توجه به فرهنگ و ادب راه‌حلی پیدا نمی‌شود، گفت: بالندگی و پرنور شدن چراغ فرهنگ رفتارهای اقتصادی را اصلاح می‌کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بانک‌صادرات، حجت‌ا…صیدی در نشست درس گفتارهایی درباره عبیدزاکانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب افزود: دوران زندگی عبیدزاکانی با تهدیدات سخت‌افزاری و حملات مغولان و ایلخانان همراه بود. امروزه شکل ظاهری تهدیدات نسبت به آن دوره تغییر کرده است و تهدید‌ها با بهره‌مندی از ابزارهای ارتباطی جدید تأثیرگذارتر و البته برنده‌تر در پی تشدید احساس درد و گسترش آن در جامعه است و از این رو توجه به فرهنگ باید در اولویت باشد و در این راستا استفاده از گنجینه ادبیات فارسی برای مقابله با این تهدیدات از هر سلاحی قوی‌تر عمل می‌کند.

صیدی با بیان این نکته که در آثار روشنفکران، روانشناسان و متفکرین غربی به جمله‌ای برنخورده‌ایم که در آثار ادبی نویسندگان و شعرای ما صریح‌تر، دقیق‌تر و روشن‌تر به آن اشاره نشده باشد، گفت: آثار عبیدزاکانی نیز همچون دیگر آثار بزرگان ادبی و فرهنگی کشور در قله‌های افتخار قرار دارد. تا پیش از عبید، طنز ایرانی به این اندازه منسجم و قدرتمند نبوده است. درس‌گفتارهایی که در مرکز فرهنگی شهر کتاب در این خصوص برپاست بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز جامعه ماست تا درس بگیریم و به این حکمت‌‌ها اشراف پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، بانک‌صادرات ایران که امسال شصت و هفتمین سال تأسیس خود را سپری می‌کند، به عنوان یک درخت تنومند سعی کرده همیشه در خدمت جامعه و مردم باشد و از اینرو وظیفه اولیه خود می‌داند که به بالنده‌تر شدن فرهنگ یاری رساند تا با پرنور شدن چراغ آن، رفتارهای اقتصادی نیز اصلاح شود. بانک‌صادرات ایران از این بابت افتخار می‌کند که در خدمت مجموعه شهر کتاب و اهالی فرهنگ و ادب و هنر است.