۱۸۸۰،مدیرعامل بانک پارسیان خبر داد:توافقات جدید برای سپرده‌گذاران ثامن الحجج

مدیرعامل بانک پارسیان خبر داد:توافقات جدید برای سپرده‌گذاران ثامن الحجج پرویزیان ضمن اعلام آخرین آمار از روند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران ثامن الحجج خبر داد که توافقاتی در رابطه با تعیین وضعیت سپرده‌های کلان انجام شده و به زودی در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، نزدیک به ۵ ماه از واگذاری تعهدات تعاونی […]

مدیرعامل بانک پارسیان خبر داد:توافقات جدید برای سپرده‌گذاران ثامن الحجج

پرویزیان ضمن اعلام آخرین آمار از روند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران ثامن الحجج خبر داد که توافقاتی در رابطه با تعیین وضعیت سپرده‌های کلان انجام شده و به زودی در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، نزدیک به ۵ ماه از واگذاری تعهدات تعاونی اعتبارثامن الحجج به بانک پارسیان می‌گذرد. مؤسسه غیرمجازی که در نتیجه تخلفات مالی و در نهایت فروپاشی ساختاری با دخالت بانک مرکزی، قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌ربط از ادامه فعالیت بازماند و بانک پارسیان به عنوان بانک عامل اجرای تعهدات آن برگزیده شد. هر چند که رییس کل بانک مرکزی تأکید دارد، این به معنای ادغام ثامن الحجج با پارسیان نبوده و این بانک تنها کانال پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج است.

وی درباره این‌که مبالغ پرداختی به سپرده‌گذاران از کدام محل تأمین منابع شده نیز عنوان کرد که این هزینه‌ها از محل منابع بانک پارسیان پرداخت می‌شود؛ اما در مرحله بعد بانک مرکزی آن را از محل منابع مؤسسه و یا منابع خود پرداخت و تسویه خواهد کرد.

 

رییس کانون بانک‌های خصوصی این را هم گفت که تاکنون تسویه‌هایی نیز در رابطه با هزینه‌های پرداختی به سپرده‌گذاران ثامن الحجج، با بانک مرکزی داشته‌اند.