اقتصاد دولتی با توسعه همراه نیست

عضو کمیسیون اقتصادی اقتصاد دولتی با توسعه همراه نیست عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نادیده گرفتن اصل ۴۴ قانون اساسی و اهمیت به اقتصاد دولتی، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را به همراه ندارد. شهاب نادری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در آزادسازی […]

عضو کمیسیون اقتصادی

اقتصاد دولتی با توسعه همراه نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نادیده گرفتن اصل ۴۴ قانون اساسی و اهمیت به اقتصاد دولتی، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را به همراه ندارد.

شهاب نادری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در آزادسازی فعالیت‌ها، شفاف‌سازی و روان‌سازی محیط کسب‌ و کار، توانمندسازی مردم، رقابتی کردن فعالیت‌ها، تقویت تعاونی‌ها، منطقی کردن اندازه دولت و دخالت نکردن در تصدی‌های غیردولتی، از جمله شرایط امنیت سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: حمایت از بخش دولتی‌، نه تنها نتیجه‌ای برای توسعه اقتصادی به‌ همراه نخواهد داشت بلکه باید توجه به بخش خصوصی و حمایت از کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط را در دستور کار قرارداد تا بتوان از وضعیت رکود خارج شد.

نادری تأکید ‌کرد: بی‌توجهی به بخش خصوصی واقعی سبب شده تا نتوانیم برای جوانان اشتغال‌زایی داشته باشیم که این مسأله نگاه دقیق دولت را می‌طلبد.

وی با بیان این‌که در توسعه اقتصادی و صنعتی ضعف داریم‌، اظهار‌ کرد: ‌بخشی از مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصاد و صنعت کشور به دلیل ضعف مدیریتی است که در این خصوص دولت باید از ‌نیروهای نخبه و جوان برای برون رفت از این وضعیت استفاده کند.

 

نادری تأکید‌ کرد: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» لازم است مسؤولان اجرایی کشور به این شعار پایبند باشند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در برنامه‌های کاری بگنجانند.