تأمین سرمایه در گردش نیاز صنایع غذایی است

بخش کشاورزی به‌اندازه سهمش از تولید ناخالص ملی تسهیلات دریافت می‌کند تأمین سرمایه در گردش نیاز صنایع غذایی است کارخانه‌های تولید محصولات غذایی با مشکلات متفاوت دست‌وپنجه نرم می‌کنند و حفظ کارخانه‌ها منوط به افزایش سرمایه در گردش آن‌هاست. به گزارش فودنا،آخرین آمار رسمی تولید ناخالص ملی سالانه نشان می‌دهد که سهم بخش کشاورزی در […]

بخش کشاورزی به‌اندازه سهمش از تولید ناخالص ملی تسهیلات دریافت می‌کند

تأمین سرمایه در گردش نیاز صنایع غذایی است

کارخانه‌های تولید محصولات غذایی با مشکلات متفاوت دست‌وپنجه نرم می‌کنند و حفظ کارخانه‌ها منوط به افزایش سرمایه در گردش آن‌هاست.

به گزارش فودنا،آخرین آمار رسمی تولید ناخالص ملی سالانه نشان می‌دهد که سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور ۱۱٫۶ درصد است. بر این اساس بانک مرکزی بانک‌ها را در ابلاغیه موظف کرده است تا دست‌کم معادل این مقدار از تسهیلات خود را به بخش کشاورزی بدهند. بخش کشاورزی در ۶ ماه نخست سال جاری هم به رشد ۵٫۹ درصدی رسیده است و البته راه افزایش ارزش‌افزوده در این بخش این است که صنایع تبدیلی در کشور رونق پیدا کند.

براساس گزارش بانک مرکزی به‌طورکلی طی ۸‌ماهه سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۳۲۶۱٫۱ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۰۶۳٫۶ هزار میلیارد ریال (معادل ۴۸٫۴ درصد) افزایش داشته است. بخش کشاورزی در این ۸ ماه ۲۶۱٫۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است که ۷۲ درصد از این تسهیلات به‌منظور تأمین سرمایه در گردش دریافت شده است.

 

شاهرخ ظهیری، فعال صنایع تبدیلی در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران با اشاره به لزوم توجه مجریان قانون به قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار گفت: تأمین سرمایه در گردش از مهم‌ترین نیازهای کارخانه‌ها مواد غذایی است. صنعت غذا با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو بیش‌تر به سرمایه در گردش نیاز دارد. کارخانه‌های تولید محصولات غذایی با مشکلات متفاوت دست‌وپنجه نرم می‌کنند و حفظ کارخانه‌ها منوط به افزایش سرمایه در گردش آنهاست. یکی از مصوبات قانونی در مورد تسهیلات دهی به صنایع این بود که از طریق یکی از بانک‌های عامل اعتبارات تعیین‌شده در حساب مشترک صاحبان صنایع و بانک‌ها تخصیص یابد که بانک‌ها در این زمینه همکاری نکردند.