فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی رقیب ما نیستند

رییس اتحادیه لوازم خانگی فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی رقیب ما نیستند رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان این‌که نباید با علم و دانش در افتاد، گفت: فقط بلد شدیم که همه را از خودمان دور کنیم و بگوییم که فقط ما باید باشیم و بس؛ برخی تولیدکنندگان می‌گویند درهای مملکت را ببندید تا ما […]

رییس اتحادیه لوازم خانگی

فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی رقیب ما نیستند

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان این‌که نباید با علم و دانش در افتاد، گفت: فقط بلد شدیم که همه را از خودمان دور کنیم و بگوییم که فقط ما باید باشیم و بس؛ برخی تولیدکنندگان می‌گویند درهای مملکت را ببندید تا ما تولیدات خودمان را دست مردم بدهیم.

محمد طحان‌پور در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، درباره گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی در کشور اظهارکرد: موافق فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی هستم چون رفاه مردم ایران برایم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: متأسفانه هم اکنون تکلیف ما با خودمان بر سر فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی معلوم نیست، اگر فعالیت فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی را قبول نداریم، باید دلایل و مستندات کافی در این زمینه ارایه دهیم.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تصریح‌کرد: شاید موافقت بنده با فعالیت فروشگاه‌های مجازی ‌و اینترنتی خوشایند زیر مجموعه خودم در صنف لوازم خانگی هم نباشد اما باید قبول کنیم که با علم‌ و دانش نمی‌توان درافتاد.

وی در ادامه با تأکید فعالیت قانونمند فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی و اخذ مجوز مربوطه از سامانه ایرانیان این نکته را مورد اشاره قرارداد و گفت: فعالیت فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی در صورت آن‌که ضابطه‌مند و تحت نظر صنف باشد، اشکالی ندارد.

طحان‌پور با بیان این‌که هیچ‌کس با تجارت الکترونیک مخالفتی ندارد، متذکر شد: نباید فروشگاه‌های مجازی ‌و اینترنتی را رقیب خود بدانیم.

وی در ادامه به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپ‌سی و مخالفت شدید آژانس‌‌ها با فعالیت آنان اشاره کرد و افزود: با فعالیت این تاکسی‌های اینترنتی، بسیاری از جوانان بیکار صاحب شغل شدند و حالا برای رفاه مردم‌ در حال فعالیت هستند؛ بهتر بود که آژانس‌‌ها به جای داد و بیداد، از آنها برای حضور در اتحادیه و اخذ مجوز دعوت می‌کردند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تصریح‌ کرد: متأسفانه هم اکنون به جایی رسیدیم که می‌خواهیم همه را از خودمان دور کنیم و بگوییم که فقط ما باید باشیم و بس؛ تولیدکنندگان که می‌گویند درهای مملکت را ببندید تا ما تولیدات خودمان را دست مردم بدهیم.

*همه صنوف با گسترش فروشگاه‌های مجازی در خطرند

وی ضمن اعلام آن‌که با گسترش فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی تمام صنوف در خطر هستند، متذکر‌ شد: به جای این همه قیل و قال و حرف و حدیث به فکر تقویت خودمان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اصناف باشیم.

طحان‌پور خاطرنشان‌ کرد: اتفاقاً بنده شخصاً واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه لوازم خانگی را به فروش اینترنتی مجاز ترغیب و تشویق می‌کنم و از همه واحدهای صنفی لوازم خانگی می‌خواهم که به سمت فعالیت در فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی بروند.

 

به گفته وی، دیگر دوره ‌تفنگ، موشک و جت نیست، بلکه عصر علم، تکنولوژی و فکر نوین است، پس این بازی‌‌ها را تمام کنیم و اینقدر آدرس اشتباه به دیگران ندهیم.