واردات مواد اولیه تولید جایگزین ورود کالاهای مصرفی شود

رییس اتاق اصناف هرمزگان‌ واردات مواد اولیه تولید جایگزین ورود کالاهای مصرفی شود رییس اتاق اصناف هرمزگان گفت: واردات مواد اولیه تولید باید جایگزین ورود بی‌رویه کالاهای مصرفی و واسطه‌ای که تنها به تولید ضربه می‌زند، شود. عبدالمجید جلالی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: با واردات کالاهای مصرفی نه تنها […]

رییس اتاق اصناف هرمزگان‌

واردات مواد اولیه تولید جایگزین ورود کالاهای مصرفی شود

رییس اتاق اصناف هرمزگان گفت: واردات مواد اولیه تولید باید جایگزین ورود بی‌رویه کالاهای مصرفی و واسطه‌ای که تنها به تولید ضربه می‌زند، شود.

عبدالمجید جلالی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: با واردات کالاهای مصرفی نه تنها تولیدات داخل را صادر نمی‌کنیم، بلکه حتی قدرت رقابت با تولیدات خارجی را هم از کالاهای داخلی می‌گیریم‌، دولت باید برای افزایش اشتغال‌ و تولید‌، واردات مواد اولیه ‌و ماشین‌آلات تولید را جایگزین واردات کالاهای مصرفی کند.

وی تصریح‌کرد: واردات کالاهای مصرفی به ویژه کالا‌‌ها و اقلامی که تولید داخل یا امکان تولید دارند، ضد اشتغال، ضد رشد اقتصادی و حتی تورم‌زا هستند و از این‌رو، لازم است سیاست جایگزینی واردات در قبال توسعه صادرات توجه شود؛ اکنون مشکل اصلی اقتصاد کشور‌ حجم بالای واردات کالاهای مصرفی در دهه گذشته به علت افزایش درآمدهای نفتی بوده است.

جلالی اظهار‌ کرد: ‌واردات مواد اولیه تولید تأثیر مثبت بر تولید‌، اشتغال، رشد اقتصادی و حتی کاهش تورم دارد. واردات ماشین‌آلات و خطوط تولید، فناوری و دانش فنی و مواد و قطعاتی که در فرایند تولید کالاهای نهایی استفاده می‌شوند، به تولید بیش‌تر، تولید با فناوری و دانش‌روز و توسعه خطوط تولید و افزایش حجم تولید داخل و در نتیجه افزایش اشتغال پایدار، رشد تولید ناخالص ملی و حتی بستر‌سازی کمک به توسعه صادرات کمک می‌کند.

وی همچنین بر فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل تأکید ‌کرد و افزود: در حال حاضر باید به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی برای ارتقای کیفیت تولید باشیم.‌ در استان هرمزگان تلاش داریم تا از واردات مواد اولیه کالا به نفع تولید داخلی استفاده کنیم تا علاوه بر اشتغال‌زایی به خودکفایی ‌برسیم که در این زمینه نیازمند بسته‌های حمایتی دولت هستیم.

 

رییس اتاق اصناف هرمزگان تصریح ‌کرد: تعاونی مرز‌نشینان استان هرمزگان ظرفیت بالایی برای واردات دارد که قصد داریم با انجام هماهنگی‌های لازم از این ظرفیت در راستای واردات مواد اولیه استفاده کنیم و تجهیزات و ماشین‌آلات صنوف تولیدی را بهسازی و نوسازی کنیم.