انتقاد از دریافت مالیات از تولید‌کنندگان

  بهمن قاسمی با انتقاد از دریافت مالیات از تولید‌کنندگان، گفت: پیشنهاد ما به دولت این است تا به هنگام واردات کالا مبلغ تعیین شده ثابتی بابت مالیات و ارزش‌افزوده و دیگر عوارض اخذ شود و فعالان اقتصادی از شمول دریافت مالیات در مراحل بعدی معاف شوند. به گزارش میزان، عضو انجمن فولاد ایران با […]

 

بهمن قاسمی با انتقاد از دریافت مالیات از تولید‌کنندگان، گفت: پیشنهاد ما به دولت این است تا به هنگام واردات کالا مبلغ تعیین شده ثابتی بابت مالیات و ارزش‌افزوده و دیگر عوارض اخذ شود و فعالان اقتصادی از شمول دریافت مالیات در مراحل بعدی معاف شوند.

به گزارش میزان، عضو انجمن فولاد ایران با اشاره به اخذ مالیات و بیمه گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که مبالغی ثابت برای مالیات تعیین کند تا به ازای هر کارگر یک رقم ثابت مالیات اخذ شود چرا که این کار باعث دلگرمی کارفرما و نیز مانع از فرار مالیاتی شرکت‌ها می‌شود.

وی افزود: بهتر است مسؤولان مبلغ تعیین شده ثابتی بابت مالیات و ارزش افزوده و یا دیگر عوارض به هنگام ورود کالا اخذ کنند و فعالان اقتصادی را از شمول دریافت در مراحل بعد معاف نمایند.

به گفته عضو انجمن فولاد با تعیین یک رقم و پایه ثابت مالیاتی برای هر کالا هنگام واردات موضوع مالیات، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده نهایی می‌شود چرا که دریافت مالیات از تولید کننده و عرضه کننده در چند مرحله موجب بروز فساد می‌شود.

وی ادامه داد: با این روش شاهد انسجام در پرداخت مالیات، افزایش درآمد دولت، جلوگیری از فرار مالیاتی خواهیم بود ضمن این‌‌که مانع از تضییع حقوق پرداخت‌کنندگان واقعی مالیات می‌شود.

قاسمی با اشاره به دریافت تعرفه واردات گفت: در این شرایط حساس اعمال تعرفه در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن می‌تواند به عنوان عاملی برای رونق اقتصاد عمل کند.

وی تصریح ‌کرد: متأسفانه تعلل و طولانی بودن اعمال تعرفه موجب می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها از بین برود و عملاً بی‌تأثیر می‌ماند چرا که دغدغه اغلب دست‌اندرکاران محاسبه سود و زیان تعرفه است.

قاسمی با انتقاد از پرداخت یارانه گفت: اختصاص یارانه هیچ‌گاه به معنای حمایت قشر ضعیف نبوده است.

وی ادامه ‌داد: هیچ کالای جز دارو بدون حداقل ۲۵ درصد مالیات نباید مبادله شود و دولت از این غرامت برای نیازمندان واقعی باید حمایت کند.

قاسمی به این نکته نیز اشاره کرد که حذف یارانه‌ها باید به‌طور کامل و براساس نرخ تورم و نرخ ارز صورت گیرد و با حذف یارانه‌ها می‌توان کمک بیش‌تری به قشر ضعیف جامعه کرد.

عضو انجمن فولاد در ادامه صحبت‌های خود از تعرفه پایین واردات نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این پایین بودن تعرفه واردات به ضرر تولید‌کنندگان منجر می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود از دریافت مالیات نیز از تولید‌کنندگان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه فشار مالیاتی منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است این درحالی است که فراریان مالیات میلیارد‌‌ها ثروت دولت و ملت را به تاراج می‌برند و دولت باید به این مسأله توجه کند.

 

قاسمی تصریح ‌کرد: حتی قانون جدید مالیاتی نیز نتوانسته در برخورد با فراریان مالیات مثبت عمل کند و به آن‌‌‌ها نزدیک شود در حالی که سفره‌های مردم و تولید‌کنندگان زیر بار فشار دریافت مالیات هر روز کوچک‌تر می‌شود.