صادرات زود هنگام عامل افزایش قیمت گوشت

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی مطرح‌کرد صادرات زود هنگام عامل افزایش قیمت گوشت رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش صدور مجوز برای صادرات دام به کشور گفت: با توجه به سیل و اتفاقات اخیر در شهرهای مختلف و خسارت وارد شده به دام‌ها، صادرات زود هنگام باعث گرانی دوباره قیمت گوشت می‌شود. علی‌اصغر ملکی […]

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی مطرح‌کرد

صادرات زود هنگام عامل افزایش قیمت گوشت

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش صدور مجوز برای صادرات دام به کشور گفت: با توجه به سیل و اتفاقات اخیر در شهرهای مختلف و خسارت وارد شده به دام‌ها، صادرات زود هنگام باعث گرانی دوباره قیمت گوشت می‌شود.

علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با میزان، ‌با بیان این‌که قیمت گوشت گوسفندی نسبت به اوایل سال با کاهش یک هزار تومانی روبه‌رو شده، بیان‌کرد: درحال حاضر هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مغازه‌داران بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۳۸ هزار تومان است.

وی در ادامه افزود: اگر صادرات دام زنده زود هنگام از مرزهای کشور آغاز شود و به صورت بی‌رویه ادامه یابد، باید انتظار افزایش چشمگیر قیمت گوشت گوسفندی را در ماه‌های آتی داشته باشیم.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در توضیح شرایط فعلی بازار گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر بازار گوشت با رکود خاصی روبه‌رو است و در ماه‌های بعد با وجه به تمام شدن ذخایر نوروز تقاضای خانوارهای برای خرید گوشت افزایش می‌یابد و شاهد رونق در این بازار خواهیم بود به هیمن دلیل صادرات بی‌رویه موجب ایجاد مشکل در ماه‌های آتی برای بازار خواهد شد.

ملکی با بیان این‌که اگر صادرات انجام نشود، احتمال کاهش قیمت در هفته‌های آینده وجود دارد، اظهار‌کرد: براساس اطلاعاتی که ما داریم، قرار است برای صادرات دام از کشور مجوز صادر شود، اگر این اتفاق رخ دهد عده‌ای دام‌‌ها را از سطح بازار جمع‌آوری و روانه بازار کشورهایی مانند امارات می‌کنند در نتیجه در داخل با کمبود مواجه می‌شویم.

 

وی تصریح‌کرد: اگر صادارت دام زودتر از زمان مقرر آغاز شود با توجه به سیلی که برخی از شهر‌ها روبه‌رو بوده‌ایم باید انتظار افزایش قیمت گوشت در بازار داشته باشیم.