پارلمان بخش خصوصی حتی به اندازه اختیاراتش تأثیرگذار نبوده است

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران پارلمان بخش خصوصی حتی به اندازه اختیاراتش تأثیرگذار نبوده است بهزادیان رییس سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر اتاق بازرگانی که نماینده بخش خصوصی است به درستی وظیفه خود را انجام می‌داد و هیأت رییسه یک‌دست بود می‌توانست از فشار بر بخش خصوصی بکاهد. محمدرضابهزادیان در گفت‌وگو با ایلنا، در […]

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران

پارلمان بخش خصوصی حتی به اندازه اختیاراتش تأثیرگذار نبوده است

بهزادیان رییس سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر اتاق بازرگانی که نماینده بخش خصوصی است به درستی وظیفه خود را انجام می‌داد و هیأت رییسه یک‌دست بود می‌توانست از فشار بر بخش خصوصی بکاهد.

محمدرضابهزادیان در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی و میزان تأثیرگذاری اتاق بر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی اظهار کرد: متأسفانه اتاق نتوانسته تأثیر مثبت و ملموسی داشته باشد و حتی نتوانسته به اندازه اختیاراتی که قانون برای آن در نظر گرفته هم نتوانسته مثمر ثمر باشد.

وی افزود: امروز در حالی که بخش خصوصی زیر بی‌عدالتی و فشارهای مالیاتی در حال له شدن است، عدم مدیریت قوی و منسجم در پارلمان بخش خصوصی کشور بیش‌تر نمود عینی پیدا کرده است.

بهزادیان ادامه ‌داد: نحوه برخورد بدنه اقتصادی دولت با بخش خصوصی خارج از هرگونه آینده‌نگری است. به سبب کاهش درآمد نفت، نظام اقتصادی کشور مهم‌ترین درآمد خود را از دست داد و بر همین اساس مدیران اقتصادی دولت تصمیم گرفتند از طریق فشار مالیاتی کسری خود را تأمین کنند. نحوه رفتار مالیاتی در سال ۹۵ یادآور خراج گرفتن دوران قاجار است.

 

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران در پایان تصریح ‌کرد: اگر اتاق بازرگانی که نماینده بخش خصوصی است به درستی وظیفه خود را انجام می‌داد و هیأت رییسه یک‌دست بود می‌توانست از فشار بر بخش خصوصی بکاهد.