صدور انواع ضمانتنامه مزایده و مناقصه برای صنایع کوچک

از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک صورت می‌گیرد صدور انواع ضمانتنامه مزایده و مناقصه برای صنایع کوچک در سال ۹۵ ارزش ضمانتنامه‌های صادره و تمدیدی برای صنایع کوچک به بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال ۹۴ رشد ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل […]

از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک صورت می‌گیرد

صدور انواع ضمانتنامه مزایده و مناقصه برای صنایع کوچک

در سال ۹۵ ارزش ضمانتنامه‌های صادره و تمدیدی برای صنایع کوچک به بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال ۹۴ رشد ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، در سال گذشته ۳۵۲ ضمانتنامه صادر و تمدید شد که به لحاظ تعداد نیز ۲۵ درصد رشد داشته است.

ارزش ضمانتنامه‌های صادر شده و تمدیدی در سال ۹۴ بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد و به تعداد ۲۸۱ عدد بوده است.

در سال ۹۵ به تعداد ۷۳ ضمانتنامه که ۴۳ درصد کل ضمانتنامه‌ها را شامل می‌شود برای طرح‌های ایجادی به ارزش ۵۴۵ میلیارد ریال برای صنایع کوچک صادر شده است.

بنابر این گزارش، در سال گذشته ۳۹ درصد کل ضمانتنامه‌ها به تعداد ۶۹ عدد و به ارزش ۵۰۴ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک اختصاص یافت.

همچنین ۱۲۸ میلیارد ریال ضمانتنامه برای طرح‌های توسعه‌ای و ۳۹ میلیارد ریال ضمانتنامه پیش پرداخت در سال گذشته برای صنایع کوچک، صادر شده است.

بانک‌های سینا، صنعت ‌و معدن، صندوق کارآفرینی امید، کشاورزی و ملی به ترتیب بیش‌ترین ذی‌نفعانی بودند که ضمانتنامه‌های صنایع کوچک را دریافت کرده‌اند.

استان گیلان با ۱۶۱ میلیارد ریال، اصفهان ۱۱۵ میلیارد ریال، مازندران ۸۹ میلیارد ریال، البرز ۷۱ میلیارد ریال و آذربایجان‌شرقی با ۵۹ میلیارد ریال، بیش‌ترین ضمانتنامه‌های صادر شده را در سال ۹۵ به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، مهم‌ترین فعالیت صندوق، صدور ضمانتنامه به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی، جهت پوشش بخشی از وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک می‌باشد.

سقف ضمانتنامه صندوق برای هر متقاضی ۳۰میلیارد ریال می‌باشد که ۷۰ درصد تسهیلات و سود را پوشش می‌دهد.

همچنین میزان پوشش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در مناطق کم‌تر توسعه یافته تا ۸۵ درصد تسهیلات و سود را شامل می‌شود.

 صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک متعهد است در صورت عدم بازپرداخت بدهی از سوی گیرنده تسهیلات(صنایع کوچک) مبلغ ضمانتنامه را به بانک پرداخت نماید.

براساس قوانین موجود، صنایع کوچک به واحدهای صنعتی اطلاق می‌گردد که تعداد پرسنل در آنها طبق مجوزهای صادر شده زیر ۵۰ نفر باشند

همچنین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می‌تواند برای این واحدهای صنعتی کوچک انواع ضمانتنامه‌های حسن انجام تعهدات، ضمانتنامه مزایده و مناقصه، پیش پرداخت و… صادر نماید.

 

در سال ۹۵ صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بیش‌تر بانک‌ها و مؤسسات مالی تفاهمنامه همکاری امضا کرده است.