فروش بخش کوچکی از اموال بابک زنجانی در مزایده

فروش بخش کوچکی از اموال بابکزنجانی در مزایده مسؤول مطالبات وزارت نفت گفت: هنوز برای اموال زنجانی تعیین تکلیف نشده و پولی هم به وزارت نفت نرسیده است.  اصغرهندی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: مدت‌هاست اموال بابک‌زنجانی به وزارت نفت منتقل شده و با وجود رکود خرید و فروش ملک و […]

فروش بخش کوچکی از اموال بابکزنجانی در مزایده

مسؤول مطالبات وزارت نفت گفت: هنوز برای اموال زنجانی تعیین تکلیف نشده و پولی هم به وزارت نفت نرسیده است.

 اصغرهندی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: مدت‌هاست اموال بابک‌زنجانی به وزارت نفت منتقل شده و با وجود رکود خرید و فروش ملک و زمین هنوز فردی برای خرید اموال وی اعلام آمادگی نکرده و برخی هم انتظار داشته‌اند املاک به صورت اقساطی در اختیار آنها گذاشته شود که چنین انتظاری مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: تاکنون افراد مختلفی در مزایدات شرکت کرده‌اند ولی فقط بخش کوچکی از اموال به فروش رفته است.

مسؤول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت تأکید ‌کرد: باید فروش اموال را به عهده وکیل زنجانی می‌گذاشتیم تا خودشان اموال را بفروشند و به وزارت نفت پول بدهند و ما با دریافت اموال این متهم تاکنون به هیچ پولی نرسیده‌ایم.

دادگاه‌های رسیدگی به پرونده نفتی سال ۹۴ در ۲۵ جلسه علنی و ۱ جلسه غیرعلنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول‌، (م.ش‌) و (ح.ف.ه) متهمان ردیف دوم و سوم پرونده سال گذشته به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.

بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب‌، مفسدفی‌الارض شناخته و به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک‌چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی وکیل مدافع بابک زنجانی به حکم دادگاه، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بابک زنجانی از حدود ۸ ‌هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت‌، دو هزارمیلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش، تسویه کرده است؛ البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود ۱۲هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اوایل آذر ۹۵ حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تأیید شد و البته این حکم برای (م.ش) و (ح.ف.ه) دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

 

اواخر سال ۹۵ نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده یعنی «علیرضازیباحالت‌منفرد» که گفته می‌شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور برگردانده شد.