ترک‌تشریفات برای واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران بومی

استاندار اردبیل تأکید ‌کرد ترک‌تشریفات برای واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران بومی استاندار اردبیل بر حمایت از پیمانکاران بومی به واسطه دادن امتیاز به آنان تأکید کرد. به گزارش ایرنا، مجید خدابخش گفت: در اکثر موارد می‌توان به این منظور و نیز هم به خاطر جلوگیری از ایجاد دگرگونی در شیوه انجام فعالیت‌ها حتی اگر یک […]

استاندار اردبیل تأکید ‌کرد

ترک‌تشریفات برای واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران بومی

استاندار اردبیل بر حمایت از پیمانکاران بومی به واسطه دادن امتیاز به آنان تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش گفت: در اکثر موارد می‌توان به این منظور و نیز هم به خاطر جلوگیری از ایجاد دگرگونی در شیوه انجام فعالیت‌ها حتی اگر یک پیمانکار در مناقصه برنده نیز نشود با استفاده از قانون ترک‌تشریفات کار را به او واگذار نمود.

رییس شورای اداری استان اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش اصلی‌‌‌ترین هدف اصل ۴۴ قانون اساسی را خصوصی‌سازی به واسطه حمایت از بخش خصوصی ذکر کرد.

خدابخش با بیان این‌که باید همگان به خصوصی‌سازی باور داشته باشیم، افزود: صاحبان بخش خصوصی بدون پشتیبانی دولت به‌طور یقین در نیمه راه درمانده و دلسرد شده و از انجام کار‌‌ها باز خواهند ماند.

وی تصریح ‌کرد‌: در قدیم مردم‌؛ گندم تولید می‌کردند و مازاد آن را به فروش می‌رساندند و هرچند به واسطه افزایش جمعیت و در نتیجه میزان تولید محصول اکنون فرایند مربوط به تولید‌، خرید‌، انبار و توزیع این محصول راهبردی پیچیده‌تر شده است ولی هدف خصوصی‌سازی این هست که این کار با حمایت و نظارت دولت توسط خود مردم انجام شود چراکه به‌طور قطع نتایج به دست آمده مطلوب خواهند بود.

وی افزود‌: استان اردبیل پارسال توانست با خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان منطقه یک رکورد بی‌نظیر در این ارتباط ثبت نماید.

خدابخش اظهار ‌کرد‌: پارسال به غیر از تأخیر اندک در پرداخت ۲۰درصد مبالغ کشاورزان هیچ مشکل خاصی در ارتباط با خرید تضمینی گندم کشاورزان این استان به وجود نیامد و به‌طور کلی مراحل مربوط به تولید‌، خرید‌، حمل‌، انبار و‌… محصول گندم تولیدی در این استان به بهترین نحو ممکن مدیریت شد.

وی تصریح ‌کرد: این درحالیست که در سال ۱۳۹۲ یعنی در ابتدای روی کار آمدن تولید تدبیر و امید میزان گندم خریداری شده در استان اردبیل به ۲۰۰ هزار تن نمی‌رسید.

خدابخش ادامه‌ داد: با توجه به نبود فرصت کافی و این‌که کار خرید گندم از ۱۸ خرداد ماه جاری آغاز می‌شود و ازسویی با در نظر داشتن موفقیت پارسال استان اردبیل در این زمینه بهتر است که بدون هیچ تغییری محصول گندم تولیدی کشاورزان منطقه به همان روال پارسال خریداری‌، انبار و توزیع شود.

 

وی توجه به افزایش تعداد انبار‌‌ها و سردخانه‌های استاندارد را از مسایل مهم و مورد توجه در تولید محصول‌های کشاورزی و به خصوص محصول‌های راهبردی در دنیا دانست و خاطرنشان ‌کرد‌: در استان اردبیل نیز برای افزایش تولید محصول گندم و بعضی از محصول‌های مهم کشاورزی باید در فکر ساخت چنین اماکنی بود.