آشنا نبودن مدیران دستگاه‌های اجرایی با قانون و مقرارت معاملات دولتی

آشنا نبودن مدیران دستگاه‌های اجرایی با قانون و مقرارت معاملات دولتی مدیر‌کل بازرسی استان بوشهر گفت: با بررسی ۲هزار پرونده معاملاتی در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ۱۳ میلیارد تومان از محل این معاملات به خزانه بیت‌المال بازگشت. به گزارش تسنیم، غلامحسین کرمی با تأکید بر آشنایی مسؤولان دستگا‌های اجرایی از قانون و مقررات معاملات دولتی […]

آشنا نبودن مدیران دستگاه‌های اجرایی با قانون و مقرارت معاملات دولتی

مدیر‌کل بازرسی استان بوشهر گفت: با بررسی ۲هزار پرونده معاملاتی در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ۱۳ میلیارد تومان از محل این معاملات به خزانه بیت‌المال بازگشت.

به گزارش تسنیم، غلامحسین کرمی با تأکید بر آشنایی مسؤولان دستگا‌های اجرایی از قانون و مقررات معاملات دولتی اظهار‌کرد: ۹۰ درصد تخلفات دولتی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به سبب آشنا نبودن مسؤولان با معاملات دولتی است.

وی با بیان این‌که مدیری که با معاملات قانونی آشنا نیست، برای دستگاه‌ اجرایی مشکل‌ساز می‌شود، افزود: تفویض اختیار بی‌مورد به قائم‌مقام دستگاه‌های اجرایی به سبب آشنا نبودن به معاملات دولتی و عدم نظارت و کنترل از سوی مدیران مشکلات دستگاه‌ها در این عرصه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان این‌که جلوگیری از حیف‌‌ومیل بیت‌المال در ادارات یکی از اولویت‌های اداره کل بازرسی است، تصریح ‌کرد: اداره‌کل بازرسی استان بوشهر آمادگی دارد بدون پرداخت هزینه، در همه دستگاه‌های اجرایی کارگاه آموزشی برای آشنایی مدیران و کارشناسان با معاملات دولتی برگزار کند.

کرمی با بیان این‌که پارسال ۳۰۰ مورد به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر تذکر داده شد، افزود: در این سال ۴۰ مورد قبل از وقوع و در حین وقوع جرم، هشدار به دستگاه‌های اجرایی داده شده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان این‌که سال قبل یک‌هزارو۵۰۰ میلیارد تومان مناقصه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر تصحیح شده است، افزود: میزان جرم دستگاه‌های اجرایی که تخلف در آنها مشاهده شده دادگستری تعیین می‌کند.

 

وی بیان ‌کرد: جهل به قانون، تفویض اختیار بی‌مورد بدون نظارت و کنترل و حیف‌ومیل‌های عمدی از عمده مشکلات و ایراداتی است که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.