لزوم توجه اتاق‌های اصناف به استفاده از فناوری‌های نوین

فاضلی تأکید کرد لزوم توجه اتاق‌های اصناف به استفاده از فناوری‌های نوین رییس اتاق اصناف ایران گفت: رؤسای اتاق‌های اصناف کشور به موضوع مهم کسب‌وکارهای نوین توجه و با دید مثبت طرح‌های خود را در این زمینه اعلام کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی رؤسای اتاق‌های اصناف […]

فاضلی تأکید کرد

لزوم توجه اتاق‌های اصناف به استفاده از فناوری‌های نوین

رییس اتاق اصناف ایران گفت: رؤسای اتاق‌های اصناف کشور به موضوع مهم کسب‌وکارهای نوین توجه و با دید مثبت طرح‌های خود را در این زمینه اعلام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی رؤسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها که در تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز ایجاد اشتغال در کشور به مهم‌ترین مسأله کشور تبدیل شده و لذا همه مسؤولان باید برای تحقق اهداف تعیین شده در این بخش تلاش کنند.

وی تصریح‌کرد: شرایطی برای کارفرمایان کارگاه‌های کوچک و بزرگ برای ایجاد فرصت‌های شغلی در حال فراهم شدن است که سهم بیمه کارفرمایی بخشوده شود. این موضوع به نفع مجموعه کارگاه‌های تولیدی بوده و سبب افزایش اشتغال خواهد شد.

فاضلی به برنامه دولت برای ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: برنامه ایجاد ۹۵۰هزار تا یک میلیون و ۵۰هزار شغل برای امسال خیلی سخت است که امیدواریم با حل مشکلات موجود و اصلاح قوانین در جهت حمایت از تولید، کشور به این هدف دست پیدا کند.

وی با بیان این‌که بخشی از برنامه ایجاد اشتغال مربوط به مجموعه اصناف و بازرگانی است، اظهار امیدواری کرد در اجلاس آینده اتاق اصناف ایران این موضوع با حضور وزرای صنعت و کار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح ‌کرد: هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گام‌هایی را برای ایجاد اشتغال درنظر گرفته که در راستای اقتصاد مقاومتی است.

رییس اتاق اصناف ایران بر لزوم توجه همه اتاق‌های اصناف به استفاده از فناوری‌های نوین و امروزی تأکید کرد و گفت: چنانچه تشکل‌ها به موضوع بهره‌گیری از تکنولوژی روز نیندیشند، در آینده دچار مشکل خواهند شد.

فاضلی با اشاره به انتقاد برخی از رؤسای اتاق‌های اصناف در خصوص برابر بودن ضرایب مالیاتی دیگر استان‌ها و تهران اظهار‌کرد: در خصوص توافق مالیاتی انجام شده، از مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران می‌خواهم که حتماً نظرات مراکز استان‌ها را در خصوص ضرایب مالیاتی پیگیر و گزارش کند.

وی در این جلسه که معاون امور اقتصادی‌ و بازرگانی وزیر صنعت، معدن‌ و تجارت و رییس مرکز اصناف و بازرگانان حضور داشتند، تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط را از برنامه‌های اتاق اصناف برشمرد و تصریح‌ کرد: قرار است در آینده نزدیک نشست مشترک رؤسای اتاق‌های اصناف با رؤسای تعزیرات حکومتی و همچنین رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

اصناف با ایده‌های نوین کسب‌وکار موافق هستند

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: اصناف با ایجاد مشاغل نوین مخالفتی ندارند و در حال حاضر اتاق‌های اصناف این مشاغل را حمایت می‌کنند.

سعید ممبینی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با بیان این‌که اصناف باید در حمایت از مشاغل نوین هم‌‌‌صدا شوند، اظهار کرد: مشاغل‌ و کسب‌وکارهای نوین با ایده‌های نو همراه هستند و باید از این ایده‌های جدید استفاده کرد.

وی با تأکید بر این‌که سهم مشارکت واحدهای صنفی در ایجاد مشاغل جدید زیاد است، تصریح‌ کرد: مشاغل اینترنتی نیز مانند مشاغل صنفی هستند و نوع فعالیت و خدمتی که انجام می‌دهند، یکی است و تنها فضای کارشان با هم فرق می‌کند.

ممبینی ادامه‌داد: ما معتقدیم به دلیل این‌که نوع کسب‌وکار‌های اینترنتی با کسب‌های حقیقی فرقی ندارند‌، بنابراین، هر رسته باید زیر نظر اتحادیه مربوطه خودش فعالیت داشته باشد؛ این مشاغل نوین همکار جدید محسوب می‌شوند و نباید در اتحادیه جداگانه مشغول فعالیت شوند چون امروز تعدادشان کم و محدود است و می‌توان از ماده ۸۸ استفاده می‌کنیم اما در آینده نزدیک که تعداد این مشاغل افزایش می‌یابد چه باید کرد؛ برای همین باید تحت اتحادیه خودشان باشند و اصناف همراهی می‌کنند به شرطی که احساس دوگانگی برایشان پیش نیاید.

وی افزود: برخی واحدهای صنفی ایجاد مشاغل جدید را تهدیدی برای کسب‌وکار‌شان می‌دانند؛ در حالی که این‌گونه نیست. اصناف ما هم باید با فضای مجازی آشنایی داشته باشند و محیط کسب‌وکار خود را گسترش دهند چرا که در آینده همه مشاغل به این سمت حرکت خواهد کرد.

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران اظهار‌ کرد: وظیفه کار کارشناسی از سوی اتحادیه انجام کاری غیرموظف و غیرذاتی است و اگر اتحادیه‌ها درخواست حق‌الزحمه داشته باشند، مغایر قوانین نیست و زمانی که کارشناس اتحادیه می‌خواهد کالایی به ‌ارزش یک میلیارد تومان را ارزیابی کند؛‌ اگر یک درصد هم بخواهد او را محاکمه می‌کنند.

 

ممبینی در خصوص مسأله گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر مسأله گردشگری مورد سوءاستفاده برخی از افراد قرار گرفته به عنوان مثال شخصی که در منزل کار رستوران را راه انداخته زمانی که اتاق اصناف به او پروانه نمی‌دهد، به میراث فرهنگی مراجعه می‌کند و پروانه کسب را از میراث فرهنگی می‌گیرد و این مسأله یک معضل شده که دقت بیش‌تر مسؤولان امر به رسیدگی به این مسأله را می‌طلبد.