قیمت‌گذاری شورای رقابت غلط است

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران قیمت‌گذاری شورای رقابت غلط است رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران با غلط توصیف کردن قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت، گفت: این شورا باید به وظایف اصلی و ذاتی خود یعنی جلوگیری از انحصار و ایجاد شرایط رقابت بازگردد. محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: شورای رقابت در هیچ کجای جهان […]

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران

قیمت‌گذاری شورای رقابت غلط است

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران با غلط توصیف کردن قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت، گفت: این شورا باید به وظایف اصلی و ذاتی خود یعنی جلوگیری از انحصار و ایجاد شرایط رقابت بازگردد.

محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: شورای رقابت در هیچ کجای جهان به قصد قیمت‌گذاری به میدان نمی‌آید.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی تهران افزود: وظیفه اصلی شورای رقابت مراقبت از ایجاد نشدن انحصار است و حتی آمریکا سازمانی به این منظور دارد.

وی تصریح‌ کرد: قیمت‌گذاری از سوی این شورا غلط‌‌ترین کار ممکن است، موضوعی که از زمان بیان عبارت «پراید کیلویی چند؟» از سوی رییس‌جمهوری دولت نهم و دهم در شورای رقابت بنیان گذاشته شد.

نجفی‌منش با تأکید بر مخالفت با قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت، افزود: بازار هوشمند است و هوشمند عمل می‌کند و می‌تواند قیمت یک کالا را مشخص کند.

چندی پیش وزیر صنعت، معدن ‌و تجارت گفت: شورای رقابت در برخی موارد پذیرفته است به بحث قیمت‌گذاری وارد نشود، زیرا موضوع باید در قالب عرضه و تقاضا تعیین شود.

 

وی تصریح‌ کرد: شورای رقابت باید سیاست‌گذاری قیمت را انجام دهد نه تعیین قیمت. این شورا به اشتباه در قیمت‌گذاری وارد شده و خروج از این مسأله دشوار است.