سرمایه‌گذاری عجیب یک تولیدکننده ادویه آمریکایی

با خرید ۴٫۲ میلیارد دلاری در یک مزایده رقم خورد‌ سرمایه‌گذاری عجیب یک تولیدکننده ادویه آمریکایی شرکت تولید ادویه مک‌کورمیک آمریکا رقابت برای خرید تجارت آمریکای شمالی شرکت Reckitt را برنده شد و با پرداخت مبلغ بیش از حد انتظار ۴٫۲میلیارد دلار، تولید ادویه بیش‌تری را به شرکت خود اضافه کرد. به گزارش مهر به […]

با خرید ۴٫۲ میلیارد دلاری در یک مزایده رقم خورد‌

سرمایه‌گذاری عجیب یک تولیدکننده ادویه آمریکایی

شرکت تولید ادویه مک‌کورمیک آمریکا رقابت برای خرید تجارت آمریکای شمالی شرکت Reckitt را برنده شد و با پرداخت مبلغ بیش از حد انتظار ۴٫۲میلیارد دلار، تولید ادویه بیش‌تری را به شرکت خود اضافه کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، شرکت Reckitt در ماه آوریل اعلام کرده بود که برای کاهش بدهی ۱۶٫۶میلیارد دلاری خود که به دنبال خرید کارخانه ساخت فرمول غذای نوزاد، مید جانسون، با آن روبه‌رو شده است، در نظر دارد بخش سس خردل French’s و سس قرمز تند Frank’s خود را بفروشد. برند French’s، برند برتر سس خردل در جهان است.

این فروش بدهی خالص Reckitt را در نسبت EBITDA (نسبت درآمد و بدهی قبل از در نظر گرفتن بهره و مالیات)، از ۴٫۱ به ۳٫۳ کاهش داد. همچنین به این شرکت اجازه داد به بخش‌های پرسود دارویی و سلامتی خود بیش‌تر تمرکز داشته باشد.

این خرید به شرکت مک‌کورمیک هم که تولیدکننده برندهای مطرح ادویه، سس و عسل است، در بازار ادویه و چاشنی آمریکا موقعیت ممتازی می‌دهد.

قیمت ۴٫۲ میلیارد دلاری این شرکت‌ها با بیش از ۷ برابر درآمد سالیانه آنها برابر است. تحلیل‌گران قبلا تخمین زده بودند که این شرکت‌ها که علاقه و توجه چندین بازیگر استراتژیک بازار آمریکا را به خود جلب کرده بودند، بیش از ۳ میلیارد دلار فروش بروند.

در مرحله نهایی این مزایده، مک‌کرمیک با یونی‌لور و هورمل‌فودز رقابت می‌کرد.

سهام Reckitt پس از این فروش ۱٫۴ درصد بالا رفت و مؤسسه رتبه‌دهی مؤدی هم این فروش را از لحاظ مالی مثبت ارزیابی کرد چرا که سرمایه حاصل از آن برای کاهش سطح بدهی شرکت استفاده خواهد شد.

 

کردیت‌سوییس، مشاور مک‌کرمیک در این معامله بود در حالی‌که مورگان استنلی و رابی ورشا هم به Reckitt مشاوره می‌دادند.