رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان:افزایش قیمت سیمان در سال جدید

  سید‌محمد اتابک گفت: با توجه به میزان نرخ تورم و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید سیمان، باید به قیمت محصول نهایی اضافه شود که در سال جدید این افزایش قیمت طبیعی است. به گزارش میزان رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان گفت: همان‌طور که سال جدید، سال بهتری برای تولید کشور پیش‌بینی […]

 

سید‌محمد اتابک گفت: با توجه به میزان نرخ تورم و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید سیمان، باید به قیمت محصول نهایی اضافه شود که در سال جدید این افزایش قیمت طبیعی است.

به گزارش میزان رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان گفت: همان‌طور که سال جدید، سال بهتری برای تولید کشور پیش‌بینی شده است، انتظار می‌رود صنعت سیمان هم از شرایط دشواری که سال گذشته داشت، عبور کند.

اتابک در مورد قیمت‌گذاری سیمان در سال جدید گفت: باید به میزان نرخ تورم و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید سیمان، باید به قیمت محصول نهایی اضافه شود که در سال جدید این افزایش قیمت طبیعی است.

وی ادامه‌ داد: طبق وعده‌ای که به فعالان صنعت سیمان داده شده، قرار است آن‌چه دولت بابت گاز سال ۹۳ به صنایع سیمان بدهکار است، در سال جدید پرداخت شود. امیدواریم این وعده عملی شود. با این شرایط پیش‌بینی می‌شود که در سال جدید شرایط بهتری در صنعت سیمان رقم بخورد. هرچند که برخی مشکلات در بخش صادرات همچنان پا برجاست چراکه کشور عراق به عنوان همسایه ایران و مقصد صادراتی سیمان با کاهش مصرف مواجه شده است.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت سیمان در مورد افزایش موجودی انبار کارخانه‌های سیمان در سال گذشته، گفت: با توجه به تدبیر انجمن، روند افزایشی موجودی انبار متوقف شد و خواب کالا در انبار‌ها کاهش پیدا کرد.

 

اتابک افزود: نگاه اصلی صنعتگران در حوزه سیمان و فولاد به بخش مسکن است که می‌تواند موتور محرک اصلی باشد. انتظار می‌رود دولت با سیاست‌گذاری در بخش مسکن، زمینه را برای خروج از رکود در این بخش فراهم کند. وزارت راه ‌و شهرسازی قرار است که چنین سیاستی را دنبال کند اما هنوز اتفاقی در این بخش رخ نداده است. امیدواریم دولت به این موضوع توجه بیش‌تری نشان دهد تا در سال جدید مسکن از رکود خارج شود و این موتور محرک موجب به حرکت درآمدن صنایع توسعه‌ای کشور نظیر سیمان، فولاد و سایر صنایع ساختمانی شود.